Avatar billede eflow Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Instalere windows, hvordan ?

Jeg har et lille problem på en gamel computer, den vil ikke boote fra cd-rom drevet og diskette controleren på bundkortet virker ikke.

hvad fanden gør jeg ?
Avatar billede klatten Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:09 #1
Gå i bios og få den til at boote fra CD\'en
Avatar billede bullet! Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:01 #2
Ind i BIOS og sæt den til at boote fra CD\'en, tryk delete eller F2
Avatar billede klatten Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:52 #3
bullet!
Kunne du ikke læse, hvad jeg skrev?
Avatar billede eflow Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:07 #4
ehm, hvad er det svære i den her sætning:
den vil ikke boote fra cd-rom drevet  ??

det har jeg selfølgeligt prøvet, helt computer spasser er jeg altså ikke, har formateret computere mange gange før...men aldrig med det her prob..
Avatar billede klatten Nybegynder
29. oktober 2001 - 08:17 #5
Er der da noget i vejen med cd-rom\'en? Har du prøvet at skifte det ud?

Fra dit spm, kan vi jo ikke læse om du er en spasser eller ej. Hvis du vil fremstå en erfaren bruger, så må du jo fortælle, at du har forsøgt at ændre boot-rækkefølgen i Bios + andre ting du har prøvet. OK?
Avatar billede eflow Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:26 #6
den vil ikke boote fra cd-rom drevet  <-- Af den sætning vil en bruger med bare lidt hjerne (al respekt til dig), måske forstå at jeg har prøvet, men det er også lige meget, bare vi for står hinanden nu.....

Hmmm, kan da prøve med et andet cd-rom drev, men tror nu nok det er fordi bios\'en er for gammel :-((
Avatar billede bullet! Nybegynder
30. oktober 2001 - 00:56 #7
Jeg lader bare være med at kommetere det du skrev til mig ik :-)

En anden ting som vi ikke ved, er jo om dit Cd-rom drev sidder som master for det skal det, må ikke side som slave
såå hvordan er det connectet??
Avatar billede zweeepz Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:04 #8
Kan du læse fra CD\'en? For så kan du måske lægge Windows ind på hd\'en og boote fra dos?
Avatar billede eflow Nybegynder
01. november 2001 - 12:41 #9
Bullet!>> det ser jeg lige på!

Zweeepz>> hvad mener du helt bestemt ?
Avatar billede eflow Nybegynder
01. november 2001 - 17:53 #10
hmm, har skiftet til master, meeeen, den vil stadig ikke boote....
Avatar billede eflow Nybegynder
04. november 2001 - 20:48 #11
Lukker....