Avatar billede stigxx Nybegynder
28. oktober 2001 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Internet og lokalt netværk

Jeg har en internet forbindelse med get2net.dk, som virker. Computer IBM Aptiva. MEN når jeg installerer lokalt netværk med min anden computer med et Realtek set (det billige fra ComputerCity) kan jeg ganske vist stadig koble med på get2net.dk men får \"DNS-erroR!\" - hvis jeg afinstallerer netværket virker det heller ikke - men vis jeg restore min tidsligere computer opsætning virker det igen - uden netværk. Hjælp - jeg vil gerne have netværket til at virke og samtidig have internet opkobling???
Avatar billede halifax Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:22 #1
Hvis du har Win98SE kan du bruge dets indbygge deling af Internet - eller skal du bruge et 3.parts program til at dele forbindelsen med. Læs vejledning her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Avatar billede halifax Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:23 #2
Og her en guide til netværk mellem to computere
http://212.10.30.200/snoopy/network_guide.htm

Avatar billede stigxx Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:17 #3
Well...jeg har fulgt ovenstående...det havde jeg faktisk allerede, MEN men men...jeg har W98 (ikke SE) - problemet er: Jeg kan godt ENTEN have internet forbindelse, men når netkort installeres mister jeg denne forbindelse, selvom jeg sagtens kan få lokalnetværket til at fungere - jeg må så hive netkortet ud igen og føre computeren tilbage til dens tidligere opsætning for at kunne køre Internet - mystisk!!
Avatar billede halifax Nybegynder
28. oktober 2001 - 22:46 #4
Trist du ikke har fået det til at virke - det er ellers to ganske gode netværksvejledninger, som vi nok er mange der er glade for.
Når du ikke bruger Win98SE ell ME skal der som jeg skrev, bruges et 3. parts program til at dele Internetforbindelsen, Wingate, Sygate og hvad de nu hedder. Ellers kan du ikke gøre det. Prøv f.eks med Sygate - virker i en 30 dages prøveperiode.

Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 23:32 #5
Brug en proxy-server :o)
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. november 2001 - 20:20 #6
analogX proxy  det virker!!!
Avatar billede stigxx Nybegynder
12. november 2001 - 22:33 #7
Kære alle
Jeg løste til sidst problemet ved at genindstallere computeren HELT forfra.
Men da alle svar i øvrigt gav mig nogle andre gode ideer, får alle point
Avatar billede 1003 Nybegynder
12. november 2001 - 22:49 #8
hmm der er ingen point ud for mig :-(
der gør heller ikk´noget jeg er kun med for sjov så hvis du kunne bruge mit svar er jeg da glad :-) God fornøjelse */L