Avatar billede steinlein Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk

Jeg håber at der er nogle kloge hoveder herinde der kan løse det her problem.

Jeg har 3 computer sat op i et \"hjemmenetværk\" se på
http://hjem.get2net.dk/hoticeman/

Problemet er at den computer (lad os kalde den (1)) som sidder tilsluttet direkte hub\'en ikke kan komme på netværket eller internettet.

De andre 2 computere er der ingen problemer med - internet / netværk virker helt fint.

Hub\'en er en SOHO fast Ethernet Hub 100base-tx <-- billig, men skal ikke bruges til andet end den computer (1).

Jeg har givet computeren (1) IP\'en 10.0.0.4 da de andre har 10.0.0.2 og .3 - routeren har jo .1

Men den vil stadig ikke finde den.

Der er dog 2 ting jeg ikke har prøvet endnu - det ene er at smide et andet netkort i for at se om det er det der er noget i vejen med.

Og den anden mulighed er at bytte om på switchen og hub\'en for at se om hub\'en er galt på den.

Håber noget af det her giver mening ellers skriv her eller send en besked på ICQ: 12085670

Med venlig hilsen

steinlein
Avatar billede affag Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:43 #1
Hvorfor har du sat en Hub på, den kan kun gøre dit netværk langsommere sådan som det er sat op..
Avatar billede riversen Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:27 #2
ja, det sidder jeg også og undre mig over???

hvis \"ping localhost\" virker, så er dit netkort installeret ok og burde virke.
Prøv lige at pinge de forskellige enheder på netværket.
Prøv at afinstallere alt under netværk og geninstaller.

Hvordan er din hub og switch koblet sammen? Hvilket kabel og porte?

Hvad er status så?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 19:27 #3
nu har du vel ikke computer 1 i port 1 ?

den kan man nemlig ik bruge sammen med uplink
Avatar billede riversen Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:28 #4
går ud fra du bruger samme gateway på alle maskiner og har aktiveret fil- og udskriftsdeling på win9x/me maskinerne
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:32 #5
affag og riversen> Grunden kan jo være at det er 2 forskellige lokationer - og så spare man x antal meter, ved ikke at skulle trække 2 kabler.

steinlein> Som riversen skriver - kan du pinge maskinerne?
Avatar billede steinlein Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:50 #6
Jeg har fundet ud af det - det hele funker nu ..

Jeg byttede om på Switch\'en og hub\'en og det gjorde udslaget - hvorfor ved jeg ikke, men det virker....

Måske fordi hub\'en kun er 100mbit og ikke 10/100 - jeg regner med at det ene netkort som sidder i computer(1) er 10mbit... måske der fejlen var...

Men tak for jeres hurtige svar .... :)

og goulduck - ja - computer (1) står et helt andet sted end computer2 og 3. Derfor en hub imellem.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2001 - 06:54 #7
luuuuuuuuuk!
Avatar billede riversen Nybegynder
14. november 2001 - 07:01 #8
be be...
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 2001 - 07:05 #9
Ja steinlein... du skal acceptere et svar ... evt. dit eget, hvis du laver ét!