Avatar billede imma Forsker
02. marts 2000 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MP3-afspiller

Hejsa, jeg har lige købt en YEPP mp3-afspiller jeg kan godt downloade på den men ikke uploade til min pc, jeg har selv lavet noget musik som jeg vil transportere over til en kammerat, men det kan ikke lade sig gøre fordi at den siger at det er imod copyright reglerne, Det kan sgu da ikke passe, nogen der ved lidt om det her..???
Avatar billede ckrame Nybegynder
02. marts 2000 - 16:04 #1
Det er korrekt at det ikke er lovligt. Det er faktisk ikke engang lovligt at kopiere dine egne musik CD'er over til MP3 afspilleren.
Digital kopiering er nemlig ulovligt i danmark uanset om du har købt CD'en eller ej.

Der findes vist nok nogen MP3 afspillere der kan kopiere begge veje, men det hjælper dig ikke så meget nu.

MVH
Ckrame
Avatar billede imma Forsker
02. marts 2000 - 16:07 #2
jeg ved godt at det er ulovligt, men hvis det er musik jeg selv har lavet med mit band, så burde det da ikke være ulovligt...
Avatar billede driis Nybegynder
02. marts 2000 - 17:25 #3
Jeg ville nok prøve at få fat i et andet program, der kan kommunikere med din MP3 afspiller end det, der følger med. Det kan selvfølgelig også være, at kopibeskyttelsen er indbygget i hardwaren, hvis det er tilfældet er der nok ikke noget at gøre. Du kunne også prøve at tage kontakt til producenten og forklare dem, at du har brug for at kunne uploade til lovligt brug - det kan være, de kender en løsning - men det er selvfølgelig meget usandsynligt, at de vil afsløre, hvordan man omgår deres egen kopibeskyttelse, sådan en nyhed kunne jo nemt komme til at florere på nettet og betyde, at beskyttelsen bliver værdiløs.

Hvad type lagermedie bruger afspilleren?
Avatar billede driis Nybegynder
02. marts 2000 - 17:26 #4
... det var et svar ...

Skriv, hvilket lagermedie, der bruges, måske kan jeg finde noget andet HW/SW, der kan bruges til formålet.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
02. marts 2000 - 20:33 #5
hvis du også kan have andre filer på den kan du bare omdøbe demm til et andet navn...
men så kan du dog ikke høre dem...
Avatar billede mobak Nybegynder
29. marts 2000 - 17:09 #6
Jeg har selv en Diamond RIO MP3-afspiller. Den kan heller ikke uploade og i følge Diamonds hjemmeside er det en begrænsning, som de har lavet i hardwaren, for at de kunne få lov at markedsføre afspilleren.
På en RIO kan man heller ikke umiddelbart omdøbe andre typer filer og downloade dem i afspilleren. Den kan åbenbart genkende dem alligevel. (bare lige som kommentar til funstuff.dk)
Avatar billede cybermike Nybegynder
27. april 2000 - 11:22 #7
ckrame>Det er noget pjat, han må squ gerne kopiere sin egen musik den har han nemlig ophavsret til, når man har ophavsretten til sin musik så må man også kopiere den alt det men vil.

Det er beviselig, kig på din hylde med musik cd´er, de er også kommet et sted fra, nemlig fra et pladeselskab, pladeselskabet har fået lov til at kopiere cd´erne, hvem har de fået lov af...den person som har ophavsrettetn.

Men i forbindelse med en løsning på imma´s problem så kan jeg ikke rigtigt se andet en at han finder nogle superkomprimerede disketter og begynder at kopiere!
Avatar billede ckrame Nybegynder
01. maj 2000 - 11:36 #8
Ja Ja. Jeg havde ikke lige set at det var noget musik imma  selv havde lavet. Sorry !
Avatar billede imma Forsker
04. september 2006 - 18:19 #9
gammelt