Avatar billede netbios Nybegynder
02. marts 2000 - 13:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Resource sharing

Jeg har et stort problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med. Jeg har en win2k maskine stående, og jeg vil meget gerne vil share en af hd.diskene på den. Hvis jeg gør det og sætter rettigehderne til at alle brugere  til at have alle rettigheder, så hvis man prøver at få adgang vi en 95/98 maskine, så kommer den op og vil have et password, som jeg ikke kender. Det sjove er at hvis jeg skriver et forkerte resourcenavn fra min 95/98 eks. net use r: \\rasmus\w i stedet for det rigtige net use r: \\rasmus\c hvilket delingen på min harddisk hedder, så vil den også have et password. Jeg kører win 2000 professional, og jeg har ikke prøvet at logge op i mod den med andre win2k'ere, så jeg ved ikke om dette vil gøre en forskel. Jeg ville blive meget glad hvis nogle kunne hjælpe mig.

Venlig Hilsen
Rasmus Olsen
Avatar billede benny.dk Nybegynder
02. marts 2000 - 14:12 #1
Prøv bare at trykke ok, eller prøv at skrive et tilfældigt password og så trykke ok, kommer du så ikke på?
Avatar billede snowball Novice
02. marts 2000 - 14:46 #2
Jeg har også haft det problem, og løsningen er at aktivere Guest account'en på Win2k PC'en.

Det på denne måde: kontrol panel --> Users and passwords --> fanebladet advanced --> klik på knappen advanced --> klik på users mappen --> højreklik på Guest accounten og vælg properties --> fjern fluebenet ved Account is disabled

Prøv det !

Snowball
Avatar billede john.doe Nybegynder
02. marts 2000 - 19:24 #3
Du skal oprette din 95/98 maskine som account på win2k maskinen.
Det er den indbyggede sikkerhed i NT5,0/WIN2k som kræver er du er oprettet som bruger samt at din 95/98 er oprettet i domænet. Guest accouenten bør vedblive at være disable.