Avatar billede riis7 Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ikoner

hej
mine ikoner på desk-top skifter hele tiden. Altså de ændrer sig. Ikonet for word bliver eks. til exel-ikon o.s.v.
Det er når jeg eks. lukker et program.
Jeg kører 98, men er på netværk
mvh
Riis7
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:51 #1
Lyder ret underholdende :)

Har du noget antivirus kørende ?
Avatar billede makse Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:56 #2
Det kan skyldes, at Icon Cachen er for lille eller ødelagt.
Prøv en af følgende ting.

Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer
Tilføj en streng med navnet \'Max Cached Icons\' og sæt værdien til 500

Du kan også prøve at slette filen \'ShellIconCache\' Dette skal gøres i Fejlsikret tilstand eller i DOS.
Den vil så blive genopbygget, næste gang du starter op normalt.

Med programmet TweakUI kan man ligeledes sætte \'Icon Cache\' og reparere \'ShellIconCache\'
Avatar billede -beast- Nybegynder
27. oktober 2001 - 05:03 #3
Det kommer væl ikke efter du har vært inde og spille et eller andet ?

Diablo II laver det samme trix engang imellem...
Avatar billede riis7 Nybegynder
27. oktober 2001 - 08:26 #4
nej, det er min bærbare compaq armada 300, og bruger den kun arbejdsmæssigt. no games og lign. men jeg var inde og følge makses råd, så vi må lige se, ind til videre virker det
Avatar billede riis7 Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:04 #5
det kører efter jeg satte værdien til 500 (makse\'s råd)