Avatar billede parkens Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opstarts Problemer

Jeg skulle installere et Ethernetkort på en gammel PC som kører Win 98. Det gik fint og alt fungerede perfekt med opkobling til internet via ADSL. Efter et bare grove nedlukninger, som mistænker IE 5,5 for at være skyld i, kan den nu ikke længere starte op.

Den skriver først at den mangler flg. filer \"dfs.vxd\" og at dette program skal geninstalleres eller fjernes helt..tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte. Det skulle jo kunne lade sig gøre, men ak - Den kommer ikke længere end til Windows 98 startop billede, og bliver så der (forever).

Hvis jeg herefter genstarter på den ulovlige måde, starter den op og giver mig mulighed for at opstarte i fejlsikret tilstand bl.a. dette vælger jeg så, og den starter op i fejlsikret tilstand - men hvis jeg herefter prøver at gå ind i noget som er system relateret laver den en alvorlig fejl. Ctrl-del for genstart eller vilkårlig tast for at forsætte, men ingen af disse muligheder virker.

What to do??? jeg har ikke den vilde erfaring med Windows og skulle måske have holdt mig helt væk.

Jeg har selvfølgelig prøvet at fjerne netkortet igen, men samme problem med opstart alligevel. Den har også kørt en uge med dette netkort, så det er ikke sikkert at det har noget med fejlen at gøre.

Spørgsmål 2:

Kan man boote en Windows med en tasteturkommando, så den nulstiller disse systemfiler?? og hvis ja, er der mange problemer ved at gøre dette?

Håber på lidt hjælp.

Avatar billede slinky Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:18 #1
det lyder som om at en gang format c: ville gøre underværker
Avatar billede prodic Mester
25. oktober 2001 - 22:20 #2
Prøv at fjerne alt hvad du har liggende af kort i Netværk inde i kontrolpanel.

Eller installer kortet igen - det kan også hjælpe på det problem med dine vxd-filer.
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:22 #3
Det bedste er en reinstallation. Du vil kun få problemer ud af at redde den. En reinstallation tager ½ time + diverse programmer. En fejlretning kan hurtigt tage dage uden tilfredstillende resultat.
Avatar billede donleavy Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:55 #4
Genintallér Windows
Avatar billede parkens Nybegynder
25. oktober 2001 - 23:35 #5
Tak for svarene allesammen,-det er jo lidt svært at afgive Point når i næsten alle siger det samme.
Til \"prodic\" ---det virkede ikke !!
Point til alle hvis jeg kunne,-;