Avatar billede netbios Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dix+ subtitles

Jeg har et stort problem som hedder at jeg ikke kan finde ud af at få mine subtitles til at virke på de divx film som jeg ripper... Problemer er at jeg ripper filmen, og koder den om med flask... Dette virker fint... Så bruger jeg subrip, til at rippe underteksterne, og så bruger jeg subconverter til at konvertere underteksterne til noget som micro dvd kan forstå... Dette ser også ud til at virke perfekt, da jeg kan se at formatet af min txt fil er i orden... Men jeg fanger simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for at få micro dvd til at ”tage fat\" i denne txt fil. Jeg har læst noget med at man skal lave en ini fil, som skal følge med rundt på den cd, som man laver filmen på, da den så peger hen på hvilken txt fil micro dvd skal bruge, men dette kan jeg heller ikke få til at virke.... Hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede taber Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:48 #1
i mine øjne alt for meget arbejde for ingen ting du skal have fat i vcd tools og så er du kørernede det er meget nemmere hvis det ikke er nof gå til warezcrawler.net og spør på derres chat eller faq de ved helt sikkert hvad du skal gøre
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 21:44 #2
BSPlayer der kan findes på http://www.divxit.dk/downloads.php?program=23&kategori=Afspillere kan netop det du ønsker.

Og den er en del nemmere at arbejde med end MicroDVD

Har også selv haft fat i MicroDVD og den ville hverken have mine filer i *.txt eller *.sub format.

Men i BSPlayer kan den æde dem!

Du kan ændre skin på playeren når du har downloadet den, der er fede skins med.

Standardudseendet er for grimt :)
Avatar billede netbios Nybegynder
26. oktober 2001 - 08:39 #3
nu har jeg prøvet BSPlayer, men den giver mig 3 problemer i stedet for 1.
Når jeg starter en film siger den følgende:
Overlay failed.
Display hardware is not capable of colorspace conversions switching to rgb

1. Det hakker helt vildt meget, som om at min film er i 3 fps
2. Filmen står på hoved
3. jeg har INGEN subtitles... Jeg fanger stadigvæk ikke hvordan det skal gøres.... Jeg kan godt gå ind og sige load, men der kommer ikke nogen..
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 08:45 #4
hehe...så har du ikke slået overlay til på dit grafikkort..eller det understøtter ikke overlay.

Prøv først at gå over til dansk sprog.

Højreklik på programmet > Indstillinger > Sprog > Dansk

Derefter klikker du Indstillinger > Indstillinger

Vælg fanebladet Subtitles og fjern evt. flueben i \"Draw subtitles to Overlay surface\"

Jeg har et GF2 MX i Win2000 og det virker her. Hvad har du?
Avatar billede netbios Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:08 #5
jeg har en bærbar, med et savage 3d 8mb agp kort i. Derhjemme har jeg et gf2 mx i winxp.. Jeg prøver det når jeg kommer hjem, men det gør jeg ikke før søndag... Du hører fra mig..
Avatar billede netbios Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:38 #6
Efter at have installeret de nyeste drivere til mit gf2 mx, så kommer den ikke op med nogen fejl. Når jeg vælger mine subtitles, så skriver den også i playeren, at der er subtitles på, men den viser dem ikke!!!
Avatar billede netbios Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:54 #7
Hvis jeg tager traffic, som jeg ikke selv har rippet. Den har jeg liggende på en cd, sammen med nogle subtitles, som ligger i *.sub format. Starter jeg denne film, og vælger dens subtitles, så skriver bs playeren, stadigvæk at der ikke er nogen subtitles. Men vælger jeg min x files tekster, mens jeg ser traffic (som ligger i *.txt), så viser den faktisk teksterne (godt nok for oven)Hvad er det lige jeg gør galt...
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 20:18 #8
Inde i BSPlayer kan du vælge hvilken farve dine undertekster skal være.

Det kan du først når du har åbnet en film og en undertekst, men du kan gemme indstillingerne.

Som jeg husker det er sort valgt som standardfarve. Vælg her hvid. Vælg også at antializing skal være slået til.

Højreklik oppe i filmvinduet og vælg Undertekster.. > Undertekst placering > Vælg

Nu kan du trække underteksterne ded på plads. Dette skal du gøre i full-screen, da underteksterne som standard ikke er slået til når du kører den i et vindue.

Huskede du at skifte sprog til dansk?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2001 - 20:21 #9
Antializing slåes til inde fra hovedmenuen...