Avatar billede gitte38 Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SIMM Ram - gl. IBM Aptiva fra 1996

Hej. Jeg skal sætte mere RAM (64 eller mere) i en gammel IBM Aptiva pc - en hightower - fra 1996. Jeg er på herrens mark her, for jeg ved ikke så meget om RAM. Jeg ved, at der skal bruges SIMM RAM 72 pin - men hvad skal jeg ellers være opmærksom på, når jeg skal købe det?
Avatar billede kf Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:45 #1
Kan man købe dem stadig???...
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 13:48 #2
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 13:49 #3
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:53 #4
72 pin RAM - det er noget gammelt stads. Der er formentlig tale om det som hedder EDO RAM - det kan stadig købes, men du skal regne med, at EDO RAM er noget dyere end dagens SDRAM.
Du skriver \"64 eller mere\" - vær lige opmærksom på, hvor meget ram din gamle Aptiva egentlig kan bruge, før du bare køber. Hvis du ved noget mere om model og typebetegnelse for pc\'en, kan du på www.kingston.com  vælge Memory Configurator  og her indtaste oplysningerne for Aptiva\'en finde oplysning om, hvilke ram og hvor mange MB den kan tage.

Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 16:24 #5
Sidst jeg forhørte mig på ram til en gl. aptiva, fik jeg besked på at skulle henvende mig til mererycard, da de skal laves specielt til ibm aptiva, men kan standard edo bruges så ser det ud til at de kan købes omkring kr. 500,00 for en 64 mb klos.
kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk

Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:24 #6
kharder - Hvad mener du selv det svar skal bruges til - om at EDO ram specielt skulle være fra MeroryCard? Det er da vist en udokumenteret påstand, som ikke behøver at være afgivet som et svar. Hvis du mener den slags løs snak har betydning, havde en kommentar været rigeleg.

Avatar billede gitte38 Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:48 #7
Tak fordi I har brugt tid på at hjælpe mig! Også til kharder - han/hun giver jo bare de oplysninger videre, som han/hun har fået, så halifax - vær nu ikke så hård. Jeg er gået videre på grundlag af jeres svar og har nu fundet ud af, at fordi det er en Pentium, så kan jeg godt bruge EDO SIMM RAM, men at fordi det er 72p. så skal jeg bruge 2 \"klodser\" ad gangen. Så det vil jeg gøre.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 22:49 #8
takker for points :o|
Avatar billede gitte38 Nybegynder
26. oktober 2001 - 20:45 #9
Jeg ville skam gerne give alle, der har hjulpet point, men da jeg havde givet een (og måske nok ikke lige den, der skulle have haft dem) så \"lukkede\" alt ned. Jeg er nybegynder i dete medie, så begynderfejl må vel kunne accepteres?
Avatar billede halifax Nybegynder
27. oktober 2001 - 02:18 #10
gitte38 - Det kan nok accepteres. Du skal som nybegynder have lov at fejle - og velkommen som bruger på Eksperten.dk