Avatar billede brittar Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel, udvælg højeste værdi i gruppe af celler

Jeg arbejder på et regneark til valgopgørelsen ved det kommende kommunevalg. Ved opgørelsen anvendes den \"Donske metode\".

Beregningen (den donske) giver flere kolonner og rækker med resultater. Jeg vil gerne have Excel til først at udpege det største tal (resultat) - som er lig med den først valgte kandidat. Dernæst skal næsthøjeste tal findes - lig kandidat nr. to - osv.

Er der nogen der kan hjælpe mig med \"opskriften\" herpå?

Med venlig hilsen
Britta Rasmussen
24. oktober 2001 - 21:49 #1
=STØRSTE(A1:A5;1)    hvor A1:A5 er dit område, og 1 er den placering, som du gerne vil have (her den største.
24. oktober 2001 - 21:52 #2
=STØRSTE(A1:A5;2)  giver så nr. to - osv.
Avatar billede brittar Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:00 #3
Tak for hjælpen - det virker.

mvh
Britta Rasmussen
24. oktober 2001 - 22:03 #4
:-) god foenøjelse mvh www.win-consult.com