Avatar billede moppe Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overvågning Af Cisco 677 Router

Jeg har en Cisco 677 Rourter fra CC. Jeg har har set flere gange til bla. lan-party hvor man har en graf over hvor meget trafik der har været på routeren både op og ned i et hvis tidsrum. Så mit spørgsmål går på: Hvordan får jeg en sådan graf over min router skla jeg bruge noget bestem software, hvilket software, og hvor kna jeg evt hente det henne...

På forhånd Tak

MoPPe©
Avatar billede cliche Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:52 #1
Du kan ikke måle hvor meget trafik routeren har, men hvor meget den gateway som routeren køre igennem har, altså HOVEDcomputeren, der kan du bla. bruge DUmeter, som kan findes på cnet\'s download.com.
Avatar billede moppe Nybegynder
24. oktober 2001 - 08:20 #2
Ja tak - Det var jeg skam godt klar over...Men jeg VED!! at man kan få overvågning på sin router jeg har set hos flere der har cisco 677 og til flere lan-partys som har benyttese sig af cisco 677. !!

Men ellers tak... ;-)
Avatar billede snowball Novice
24. oktober 2001 - 08:57 #3
Sådan her:

http://snowbie.adsl.dk/mrtg/10.0.0.1_1.html

Og samlet forbrugi MB:

http://snowbie.adsl.dk/mrtg/10.0.0.1_1.total.2001.html

Var det det du ville lave !? ;)

Snowball
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:59 #4
snowball => kan du forklare mig hvordan man laver sådanne en graf.. da jeg godt kunne bruge sådanne én
Avatar billede snowball Novice
24. oktober 2001 - 11:07 #5
Du skal for det første ha\' en web server (IIS eller Apache) med Perl kørende. Når du har det skal du hente MRTG! Det kan du gøre fra http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/pub/

Så fælger du bare installationsvejledning:

Windows:
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/nt-guide.html

Linux/Unix:
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/unix-guide.html

Spørg\' hvis er i tvivl om noget ;)

Snowball
Avatar billede moppe Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:33 #6
Jeg takker mange gange for hjælpen... Glæder mig til at komme hjem og prøve det af... Jeg kører Apache webserver..så det må jo virke..

Endnu en gang tak for hjælpen..de 80 point er dine :-D

Hilsen [MoPPe©]
Avatar billede moppe Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:34 #7
Til Cliche..kan jeg kun sige...Hvad sagde jeg..Nu blev vi begge en smule klogere :-)
Avatar billede tigerroad Nybegynder
19. januar 2002 - 22:17 #8
ey Snowball !! Hvad og hvordan har du lavet de der stats over samlede forbrug for en dag/måned/år ?

Ps. Har du ikke byttet om på data ind/ud af huset ?