Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem !!

Hej,

Er der nogen der kan hjælpe mig her ! Jeg sidder med en lifebook B-2154 med Win2k og en Nokia 6210.... Dem vil jeg godt ha\' til at snakke sammen ! Jeg har installeret \"modem setup for nokia 6210\" og win2k kan da også se nokia\'en ! Mit problem er at jeg ikke kan komme på nettet via nokia\'en ! Nå jeg prøver at ringe op, skriver win2k \"åbner port\" men den ringer aldrig ! Er der nogen der kan hjælpe mig ?

/bpp

P.s Jo spørgsmålet har været stillet før, men jeg fik ikke noget svar ! http://www.eksperten.dk/spm/122865
Avatar billede disky Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:47 #1
det er noget med det kræver specielle drivere.
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:49 #2
Det må du lige uddybe ! *G*
Avatar billede cholm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:51 #3
Hvis du har brugt den modemdriver der fulgte med telefonen, er den ganske sikkert ikke Win2000 kompatibel.

Her følger en løsning til win2000:

Installationsvejledning:

http://support.forum.nokia.com/support/Win2000IrComm.pdf

Modemdriver:

http://forum.nokia.com/files/disclaimer/1,14553,1071,00.html

Husk ikke at lægge telefonen til IR porten før end du bliver bedt om det.

Efter installationen af modemmet, laver du så bare en netværk via modem.

/cholm
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:55 #4
Cholm> Takker men den der har jeg prøvet ! Og den er helt magen til driver der fulgte med nokia\'en !
Avatar billede cholm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:58 #5
Jeg håber du både har læst og forstået denne linie:
\"Husk ikke at lægge telefonen til IR porten før end du bliver bedt om det\"

/cholm
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:59 #6
*G* Den er ikke til at misforstå !
Avatar billede arlu Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:11 #7
Du skal bruge et andet tlfnr. til Internet,
når du ringer fra en mobil.

Nummeret kan du få oplyst hos din udbyder.
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:14 #8
Jeg ringer op til en Router på arbejdet !
Avatar billede cholm Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:23 #9
Hvilken type infrarød kører du med ?
Jeg har været ude for på nogle bærbare, at den infrarøde skulle laves om til en standard.

/cholm
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:27 #10
Cholm > Hvad mener du ? I enhedshåndtering står der at det er en standard infrarød port ! Ellers kan jeg ikke se \"typen\"
Avatar billede svein Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:30 #11
Hvad står der i din logbog? Højreklik på ikonet Min Computer og vælg Administrer.
Her går du så ind i Logbog under System og Applikation.

Står der noget interessant?
Avatar billede cholm Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:31 #12
Ja, det var det jeg mente. Så kan jeg ikke hjælpe...

/cholm
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:39 #13
Svein > Det endeste af betydning (tror jeg) er : Tjenesten Infrared Camera (irtran-p)stoppede lytning på IrCOMM !!
Siger det dig noget ?? *GG*
Avatar billede svein Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:45 #14
Der skal findes en fix der skulle løse dette IR problem som hedder:
Q252795_w2k_sp3_x86_en.exe
på Microsofts hjemmeside på følgende adresse:
  http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/critical/q252795/default.asp
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:57 #15
Jeg prøver lige !
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:27 #16
Det er nu prøvet ! Men desværre uden held ! Under enhedshåntering dukkede der under andre enheder denne op :\"IrBrigde Kernel-level interface\" Den kunne jeg ikke lige finde en driver til og nu efter en genstart skriver den :\"usrbridg.exe skal genstartes\"
Avatar billede bpp Nybegynder
23. november 2001 - 12:35 #17
lukker her !