Avatar billede jgp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk opdatering hver dag

Jeg har en access DB som jeg gerne vil have opdateret hver nat kl 00.01.

Kan man på en måde, uden at bruge scheduel task, få serveren til at gøre det??

Mvh
JGP
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:06 #1
Hvad mener du med at \"opdatere\" en database? Kan du være mere specifik?
Avatar billede jgp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:11 #2
giuggio97, håber dette hjælper :-)
I forbindelse med noget rapportering, skal jeg hver aften/nat trække informationer ud fra en database, som skal gemmes i en anden database.
Det er vigtigt at informationerne trækkes på samme tid, hver gang.
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:55 #3
Det nemmeste er at bruge Schedule Tasks, som du nævner, og er bedre fordi du kan vælge en bestemt bruger til den task.
Som alternativ findes AT kommandoen.

Du skal blot lave et script, f.eks. vbs, der henter de oplysninger og gemmer dem i den anden db.

Du skriver at db er MS Access, ikke?
Avatar billede jgp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:01 #4
giuggio97: den DB jeg henter fra er en DB2 database. Den jeg ligger informationerne ind i er en access DB.

AT kommandoen?

Jeg har lavet et script der opdatere databasen, og sat et task op i schedule task, som logger på serveren og køre scriptet.
Men et eller andet sted savner jeg bare i IIS 5.0 at man kan få kørt scripts, uden at skulle blande Schedule task ind i det.

Men okey, det virker...
Avatar billede giuggio97 Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:07 #5
Åbn en cmd propmt og indtast AT /?

Du får vejledning om hvordan man bruger det. Det er bare den tidligere og enklere version af Scheduled Taksk
Avatar billede jgp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:40 #6
hmm Der dukker jo nok ikke flere geniale ideer op, så skulle vi ikke del pointne?!

Håber det er okey
Avatar billede jgp Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:41 #7
Tak for hjælpen :-)