Avatar billede jargon Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Stationær harddisk i bærbar

Er der en måde hvorpå man kan tilslutte en haddisk fra en stationær til sin bærbar?

på forhånd tak =)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:54 #1
du kan få ekstern hd boxe....til pcmcia eller pcmcia scsi controller
Avatar billede smiske Nybegynder
23. oktober 2001 - 11:55 #2

Du kan ikke smide den ind i, det er helt sikkert :o)

Men du kan, som jeg selv kører med, købe dig en USB Harddisk skuffe. Så kobler du harddisken til din bærbare via USB porten. Eller endnu bedre, hvis din bærbare har Firewire kan du jøbe en firewire skuffe, det går en del hurtigere.

//Henrik
Avatar billede jargon Nybegynder
24. oktober 2001 - 08:16 #3
OK, jeg tror jeg vælger usb skuffen. Hvor kan man så købe disse?
Avatar billede pizzaking Nybegynder
24. oktober 2001 - 08:44 #4
kig edbpriser.dk ;)
Avatar billede jargon Nybegynder
24. oktober 2001 - 09:14 #5
Det har jeg gjort, men kan ikke finde det. Kan du?
=)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:53 #6
øhhh....næh......:(....lidt weird....prøv at spørge zitech...de har alt muligt lort
Avatar billede pizzaking Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:56 #7
øhm....de har tilsyneladende kun til deres egen notebook serie....hvilket fabrikat har du? ... kig deres hjemmeside ;)
Avatar billede jargon Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:27 #8
ok, jeg ved ikke helt hvilket fabrikat jeg får, men ikke zitech. Hvis du kan finde en anden side så skriv den endelig...! :-)
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:42 #9

Kig evt. på dette link, det er godt nok ikke dansk, skal det være det???

http://www.apdrives.com/apdrives/usb-20gb-hard-drive.html

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:44 #10

Skal det være dansk så snak evt. med dem her :

Stratek Data
Falkoner Alle 22
2000 Frederiksberg
tlf: 33 25 33 26

//Henrik
Avatar billede jargon Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:53 #11
Nej, ikke en ny usb harddisk, en måde hvorpå jeg kan tilslutte mine eksisterende ide haddiske til min bærbar =), ellers tak
Avatar billede pizzaking Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:08 #12
du skal måske lige lægge mærke til, at maks overførselhastighed med USB så vidt jeg ved er maks 6mbit, mens pcmcia efter egne opmålinger er mindst 22 mbit (overførselhastighed med netkort)....
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:08 #13

Jamen så hæng på, får en kammerat på besøg senere der har købt en ekstern HD skuffe du sætter i USB porten bag på din bærbare :o)
I selve skuffen kan du sætte dine almindelige IDE harddiske som du også bruger i din Stationære :o)  Har selv sådan en, jeg går ud fra det er den slags du er ude efter så???

//HEnrik
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:23 #14

USB er mere udbredt end PCMCIA kort....nu tænker jeg på hvis du vil have den med rundt til kammerater og suge lidt fra dem jo??? Dete r yderst sjældent man ser en stationær med PCMCIA slot :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:42 #15

Kig er :

http://www.bn-elektronik.dk/Roline%202001/download/Rol2001_105-123.pdf

Kræver du har Adobe Acrobat reader installeret.

Lidt nede på siden kan du se USB kabinetter til IDE HD\'er som kan tilsluttes direkte på USB porten :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:47 #16

Da jeg i sin tid købte min USB skuffe blev jeg nød til at special bestille den via \"Take Two\", de store EDB butikker kan garanteret gøre det samme idag.  Bare hvis alt andet glipper :o)

//Henrik
Avatar billede jargon Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:45 #17
Dem fra roline er de helt rigtige, så ville det bare være fedt hvis der var en internet butik der førte dem!? =)
Avatar billede jargon Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:02 #18
Der var ingen der kunne finde en inet butik der førte dem eller?
Avatar billede pop.dk Nybegynder
01. november 2001 - 06:31 #19
Akademiskdatasalg har det du mangler.http://www.akademisk-datasalg.dk/. Den er under CD-ROM drev, Apollo til 699, kr