Avatar billede kurtp Nybegynder
28. februar 2000 - 21:54 Der er 4 kommentarer

Miro DC10-PLUS Konflikter

Hej jeg har investeret i det ovennævnte videograbber-kort men pc'en går ned når jeg forsøger på at "capture"
I brugsanvisningen står der at man skal sørge for at grafikkorttets adresseområder er plaseret efter grabber kortet, men "windows" giver ikke lov til at flytte grafikkortet og jeg har prøvet at flytte grabberen men uden held. Jeg har også forsøgt at flytte grabberen over i slot 3 istedet for slot1 men dette flyttede kun grabberens "IRQ" (mont et flyt til slot 4 ville resultere i en flytning af adresserne.

Jeg tror ikke at grabberen aksepterer at få sin adresse flyttet, det er også derfor at miro foreslår at flytte grafigkortet's adresser.

Pc'en går ned endten når jeg forsøger at vælge et drev til optagelse eller efter et minuts capture.

Jeg helder mest til teorien om et grafikkort konflikt og i sidste instans
en bios fejl men mit bundkort er opgraderet med den sidste nye biosversion.

Så hvad foreslår di/i?
Avatar billede kurtp Nybegynder
28. februar 2000 - 22:00 #1
Det grafikkort jeg har er et
Cirrus logic 5465 AGP

Kender du et kort der kan bruges?
det behøver ikke være det helt dyre da jeg kører spil via et Woodoo II kort.

Bare det er i stil med mit nuværende kort men det skal være villig til at flytte adressen over på den anden side af grabberkortet.  Kurt
Avatar billede kone Nybegynder
29. februar 2000 - 02:35 #2
riva tnt 2 ultra 32 mb sd ram
kan fås til rimelig priser på nettet
kig www.edbpriser.dk  Har selv selv
overnævnte videokort. det er perfekt
sammem med creative grafigkort
obs det er et agp kort
Avatar billede amfora Nybegynder
29. februar 2000 - 20:41 #3
Jeg har også haft en fejl med grafikkort og IRQ i Win. Det blev løst ved at ændre indstilling i Bios, væk fra Plug N Play.
På arbejde har vi et ældre Miro kort, hvor Miro´s egne drivere ikke virker, men derimod drivere til et Hercules kort.
Avatar billede oletp Nybegynder
05. marts 2000 - 22:44 #4
Har Du installeret drivere og softvare på C-drevet - det hjalp for mit vedkomnende med hensyn til DC10plus.
Jeg har delt min harddisk op i et C-drev og et E-drev og foretager redigeringen på et "tomt" E-drev, men alt andet skal ligge på C-drevet.
Det betød ikke noget da jeg installerede, hvilket slots kortet var sat i.
Husk det ikke kan fungere under de første Win95 udgaver - absolut bedst i Win98.