Avatar billede bassballs Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PowerBook G3 pismo fryser ved brug af CD/DVD Drev

Hjælp!
Min nye (brugte) pismo fryser hver gang jeg bare rører ved cd rom drevet, nogle gange lykkedes det at få en cd i men det hører til sjældenhederne, jeg kører med system
9.2.1 , jeg vil være taknemmelig for alle de hints jeg kan få, så jeg kan løse dette fustrerende problem..

bassballs

PS: er drevet hardware eller software styret på en pismo??
Avatar billede fjelle Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:21 #1
hent udvidelsen jostin på www.macdownload.com
det virker forhåbentlig!
Avatar billede bassballs Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:11 #2
Hej Fjelle!

Tak skal du have, men jeg får negativt søgeresultat på jostin også på
versiontracker.
hvad gør jostin egentlig ?
Hvad tror du problemet er for jeg tror snart at det er maskinen der er syg (jeg har prøvet med at andet drev ,med samme kedelige resultat)

bassballs
Avatar billede fjelle Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:18 #3
det er systemet der skal opdateres med enne udvidelse, jeg op levede det samme som dig og installerede, med positivt resultat.
Det kan være at den hedder jostyn
men ellers søg efter cd-rom
Avatar billede bassballs Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:09 #4
Hej igen!

Kan stadig ikke finde den, hvis du mener den opdatering til powerbook (bronze keyboard) så er det ikke den (det er en model firewire jeg har) er prøvet ,men blev afvist.
og jeg har opdateret firmware da jeg installerede systemet. (samt den DVD opdatering der ligger på apple\'s hjemmeside.

så jeg er lige vidt.

bassballs
Avatar billede egonspock Seniormester
23. oktober 2001 - 21:42 #5
Prøv at fjerne SDAP-udvidelsen, den har givet problemer der ligner lidt, men i øvrigt, har du samme problem i OSX ? Så ville det jo være et hardware-problem.
Avatar billede bassballs Nybegynder
24. oktober 2001 - 08:59 #6
Hej egonspock!

Jeg vil lige lade spørgsmålet stå åbent til jeg har testet det ordentligt igennem, men umiddelbart opfører drevet sig meget bedre nu jeg har fjernet SDAP udvidelsen (hvad gør den??).

mht. OSX  så har jeg til gode at prøve det.

bassballs
Avatar billede egonspock Seniormester
24. oktober 2001 - 19:04 #7
øh, når man nu får løst sit problem, burde man så ikke give point?

jeg fandt svaret på http://www.macfixit.com/reports/macos9.2.shtml
og søgte blot på CD. Du kan evt søge på SDAP, men det er ganske rigtigt noget software der styrer CD-afspilleren og der er ganske rigtigt problemer med Powerbooks, så jeg tænkte at det nok var det. Mon ikke der kommer en opdatering inden længe?
Avatar billede bassballs Nybegynder
24. oktober 2001 - 19:50 #8
Hej E.

Du er en helt, og får selvfølgelig pointene, men jeg ville altså lige prøve det ordentligt af inden jeg lukkede spørgsmålet, det har jeg gjort nu, og du får dem hermed og tak skal du have , jeg var virkelig ved at blive sur på maskinen.

bassballs
Avatar billede egonspock Seniormester
24. oktober 2001 - 20:20 #9
Bare sig til en anden gang. Vi er her for at hjælpe hinanden!

Egon