Avatar billede johns Nybegynder
23. oktober 2001 - 03:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

3d effekt med corel draw

jeg skal lave en menu (rektangel) med 3d-effekt i corel draw. det ene hjørne i menuen skal runde.(det er her problemet er)3-d effekten skal kun være i den ene side af menuen, samt det afrundede hjørne
Avatar billede sh-dk Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:24 #1
Er det noget i den her stil du skal lave?

http://www.steka.dk/3D

Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:55 #2
Du kan sikkert løse problemet ved at arbejde med to halve dele grafik altså et objekt der svare til den side 3d effekten skal være på og et objekt der svarer til den side der skal være uden effekt - mon ikke det vil virke???
Avatar billede johns Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:27 #3
Jeps!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:28 #4
hvem svarer du her, hvis det er mig, skulle jeg så ikke have et par point???... eller tjaa
Avatar billede johns Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:29 #5
Jeps sh-dk
Avatar billede johns Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:31 #6
til cgleerup. din måde er også OK. jeg fordeler points senere.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:37 #7
Opskrift på menuknap

Lave et rektangel.
Lav et mere som ligge ovenpå det første.
Lav runde hjørner med shaptool på nummer 2.
Træ det med runde hjørner til siden (husk at holde CTRL nede i mens.
Svejs de 2 sammen med weld værktøjet
Lav en ny kopi.
Flyt denne kopi så langt væk som din skygge skal være.
Giv den en anden farve.
Byt eventuelt om på rækkefølgen af de to figurer. (Shift + Pag down)
Indsæt en tekst

Færdig med knap

God fornøjelse