Avatar billede johnpeglau Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:18 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

gennemsigtigt skrivebord

Win 98

Er det muligt at man kan lave sit skrivebord \"gennemsigtigt\". Mit problem er at jeg har lagt et billede ind som baggrund på skrivebordet og den tekst der står under ikonerne står i en \"kasse\" der har skriverbordets farve (Den der er hvis jeg ikke har noget billede). Jeg ved godt hvor jeg kan ændre denne farve, men billedet er jo mange farver så der er altid denne \"kasse\". Den vil jeg gerne have væk.

John
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:49 #1
Det kan du ikke, der vil altid være en farve.
Avatar billede omen Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:54 #2
Her i min win2000 er teksten på ikonerne hvide, og ude omkring er der sort, så man altid kan se hvad der står, uanset hvilken farve mit baggrundsbillede har.
Avatar billede munck Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:47 #3
Du kan lave et felt i dit baggrundsbillede, med en ens farve, og placere dine ikoner der, det ser ikke så dumt ud, og MAN KAN FINDE DEM.

Mvh.
Munck
Avatar billede halifax Nybegynder
23. oktober 2001 - 02:23 #4
Jeps, det kan du godt. Endda med et dansk freeware program som hentes her
http://hjem.get2net.dk/TPO

Se under PC Programmer-Unyttige programmer  ;))

Avatar billede blueyed1 Nybegynder
23. oktober 2001 - 07:02 #5
Du kan bruge 12ghost, hent alle eller kun savelayout URL http://www.12ghosts.com/

Eller denne
Eller denne transparent text
ftp://mulle.dyndns.dk/FriFtp/Desktop/TRTEXT/

Se også http://www.eksperten.dk/spm/111577
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:40 #6
Jeg har prøvet begge programmer og de virker fint. Mange tak.

Jeg havde søgt i tidligere spørgsmål under ikoner, men havde ikke tænkt på at søge under desktop. for det var jo det samme spørgsmål som blueyed1 henviser til.

John