Avatar billede jnielsen Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drevdestination

I min w2k har jeg en 8GB harddisk (C:)og 1 cdrom(D:) og 1 brænder(E:). Nu har jeg indsat en ny harddisk på 30GB. Den bliver så F:!!
jeg vil gerne have den til at være d: således at cdrom bliver til E: og brænder til F:
Hvordan?
Avatar billede hotpop Novice
22. oktober 2001 - 21:24 #1
Hvis der er en primær partition på den nye hd - skulle den gerne ligge sig efter c-drevet.
Avatar billede livings Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:25 #2
Du kan styre det via \"Computer administration\" eller \"Computer Management\".
Ligger under kontrolpanel og adminitration og så computer administration.

Når du har startet det op skal du ind under \"disk management\"

/livings
Avatar billede ahave2000 Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:38 #3
Er det ikke i Device Manager, hvor man kan bestemme hvilket drevbogstav cd-rom drevene skal have! Et godt råd: sæt dem som feks. s: og t: så betyder det intet om du sætter endnu en harddisk i og deler den i mange partitioner.
Avatar billede livings Nybegynder
23. oktober 2001 - 07:53 #4
Jeg ved ik om man kan i Device Manager,,,

Men man kan via Computer Management (den engelske version), næsten styre alt. Alle de enkelte dele, er her samlet under et. Og på den engelske version af win2k hedder den disk management.

Mht drev bogstav, vil jeg give ahave2000 helt ret,, d3e behøves ik at komme i rækkefølge og det også ligefrem en dårlig ide hvis de gør.

Jeg har selv for delt min således.
c: primær hdd og system boot
d: hdd til arkiv og data
e: scratch disk
r: cdrom (READ)
w: brænder (Write)

Med venlig hilsen
  Livings