Avatar billede 49152 Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

resin under IIS

Jeg har en IIS kørende på min Win 2K.

Jeg vil gerne have en resin kørende også.

Er det forstået rigtigt at resin ikke kan køre alene som web-server, men skal køre under en anden, eksempelvis APACHE eller IIS ?

Under alle omstændigheder vil jeg gerne have min RESIN til at køre under min IIS.

Er der nogen som kan provide nogen gode råd, eller links som kan bringe mig videre?

Venlig hilsen

Avatar billede logical Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:38 #1
Resin har sin egen webserver indbygget, men ifølge caucho.com kan resin godt køre under IIS (Fordi IIS anvender ISAPI). Hvordan kan jeg ikke lige se. Står det ikke i installationsvejledningen.

citat caucho.com:
Resin will work with most web servers, including Apache, IIS, iPlanet, Zeus, and any web server providing the NSAPI or ISAPI interfaces
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:01 #2
Det er stort set bare at installere resin. i conf/resin.conf skal du så bare skrive det katalog iss\'en bruger som rod.
Avatar billede disky Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:15 #3
start det opsætnings program der følger med.

Det ligger i bin skuffen, jeg kan ikke lige huske navnet.

Så kommer der et vindue op hvor du kan vælge hvor IIS ligger og accepterer så bliver de koblet sammen.
Avatar billede tiller Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:40 #4
Lytter...

Og hvilken fordel skulle det give at køre med Resin og IIS?
Avatar billede disky Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:42 #5
tiller:
Umiddelbart ingen.
Det eneste IIS og for dens sags skyld apache skal er at sende filer som ender på .jsp videre til Resin.
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. oktober 2001 - 16:10 #6
Men det er dog en fordel, hvis man som jeg allerede har fungerende sites kodet i asp eller php.
Avatar billede disky Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:43 #7
runesoft:

Du har ret i ASP tilfældet at så er det en fordel at bruge IIS, men hvad angår php er det helt ligegyldigt, da PHP er et externt program.
Avatar billede cjessen Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:18 #8
Undskyld jeg blander min ind, men jeg blev nysgerrig: disky, mener du at Resin kan køre PHP?
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:22 #9
cjessen:

Nope Resin er en java engine. Hvis du vil kører php skal du installere php. Men hvorfor skulle man køre php hvis man har JSP.
Avatar billede disky Nybegynder
04. november 2001 - 15:57 #10
Har du ikke lyst til at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 15:36 #11
:(
Avatar billede 49152 Nybegynder
09. november 2001 - 15:46 #12
Man skal også lave nogen opsætninger i IIS. Så dit svar er ikke til megen hjælp. Og hvis man skal konfigurere noget i resin, skal man væl ændre i conf-filen. -.)

Avatar billede cjessen Nybegynder
09. november 2001 - 16:17 #13
Kan du ikke klare dig med den officielle vejledning hos Caucho (http://www.caucho.com/products/resin/ref/cse-iis.xtp) ? Jeg har ikke prøvet det med IIS, men den ser vejledningen ser da fornuftig ud :)
Avatar billede runesoft Nybegynder
10. november 2001 - 17:21 #14
49152 - > Hvis du kører setup programmet til resin og vælger iis, skal du ikke gøre andet end at gøre resin opmærksom på, hvilket direktorie iis bruger som rod.