Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:32 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

problemer med kopiering af cd\'er

hey ya\'ll

jeg har et mindre problem med min brænder. Problemet er at den ikke kan kopiere cd\'er. Efter et stykke tid skriver den at der er sket strømningstab (hvad fanden er det forresten) og derefter skriver den fejl. hvad skal jeg gøre for at lortet kommer til at fungere?

håber i kan hjælpe mig...

-coinz-
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 11:36 #1
det er fordi din buffer løber tør,

du skal nok sætte hastigheden lidt ned når du laver on the fly kopiering
Avatar billede arlu Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:40 #2
Set din brænder som master på secundær controller.
Og dit CD-rom drev som slave på primær controller.
Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:40 #3
space-> Den brænder en normal cd ved 8x men når det gælder kopiering har jeg prøvet at sætte den helt ned til 2x... det hjælper lige fedt...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:41 #4
arlu-> nu er jeg sgu tabt... hvad fanden betyder det???

-coinz-
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:32 #5
Hvilket program benytter du?
- Jeg vil anbefale Nero, som styrer Bufferen lidt bedre!

Hvor jeg har haft problemer med andre brænder programmer, kan Nero klare.
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:34 #6
Kan iøvrigt downloades hér:
ftp://ftp2.nero.com/Nero5551.exe
Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:44 #7
j. robert... har nero...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:48 #8
j.robert-> ikke lige det jeg behøvede at vide... bruger jo allerede Nero 5.5 og det hjælper sgu lige fedt...

sorry

-coinz-
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:52 #9
Rolig nu, jeg taler bare af egen erfaring.
- Det kunne ellers have været løsningen.

Da du allerede bruger Nero55, er det jo så ikke det giver dig problemer.

Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:53 #10
j.robert-> tak for hjælpen ellers, men jeg tror desværre det er min skod computer... øv øv koster garanteret helt vildt...

-coinz-
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:53 #11
Har du en fejlkode eller meddelse vi kan se?
Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:00 #12
ehm... nej desværre... den skriver bare strømningstab...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:02 #13
jeg kommer igen i morgen

ses

-coinz-
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 14:32 #14
Hvis du bruger win98, så prøv at slå DMA til i enhedshåndteringen. DMA\'en løste mit brænderproblem.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 14:34 #15
Jeg glemte lige, at DMA\'en skal aktiveres på både cdrom-drev, brænder og harddisk(e).
Avatar billede coinz Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:23 #16
ufc-> jeg ved ikke hvad en DMA er men jeg kører på win 2000... så jeg ved ikke om det vil hjælpe...

-coinz-
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 18:36 #17
På Win2000 er DMA slået til som standard, så problemet er ikke der. Sidder brænder og cdrom-drev på samme fladkabel? Hvis de gør, så prøv at sætte dem på hver deres kabel.
Avatar billede coinz Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:47 #18
ufc-> de sidder på hver deres fladkabel... hvad kan det så være???
Avatar billede coinz Nybegynder
24. oktober 2001 - 10:50 #19
jeg tror forresten jeg skal til at formatere min HD og installere win 98 igen... mit 2000 virker ikke optimalt... har problemer med driver til div. ting + den mangler alt for mange DLL filer... jeg kan ikke engang kontrollere mit C drev for fejl... lorte PC... men hvis der er nogen der kan hjælpe mig med de drivere så bliver jeg sgu glad....

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:27 #20
okei... jeg har egentlig ikke fået noget svar på hvad jeg skal gøre... i får altså en deadline til på fredag og så snupper jeg selv de point igen...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
01. november 2001 - 18:37 #21
nå nå... stadig ingen hjælp at hente hva???

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
01. november 2001 - 18:38 #22
arlu-> jeg kører dem fra hvert sin IDE controller...

sååå...

-coinz-
Avatar billede coinz Nybegynder
02. november 2001 - 11:06 #23
okei... der har ikke været noget brugbart svar... så må jeg jo tage dem igen

-coinz-

PS: Grunden til dette er at ingen af jeres forslag overhovedet ikke har hjulpet...