Avatar billede lorenzen_ Nybegynder
22. oktober 2001 - 08:47 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Understøtte PHP..?

Jeg skal have fat i en webserver som kan køre i winXP, og skal understøtte PHP.. nogen der har sådan en til at ligge, eller ved hvor jeg ka finde den?
Avatar billede sukos Juniormester
22. oktober 2001 - 08:58 #1
Vil mene apache kan gøre det!
Finder lige et link
Avatar billede sukos Juniormester
22. oktober 2001 - 08:59 #2
Avatar billede sukos Juniormester
22. oktober 2001 - 09:00 #3
Apache kører både på NT og 95/98, så mon ikke den også kører på XP!
Avatar billede zarthax Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:04 #4
Apache understøtter ikke blot php ... men osse MYsql og en hel del andre databaser ....

Apache er noget der kan anbefales ... og den er gratis ;)
Avatar billede lorenzen_ Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:23 #5
Hehe.. okay.. jeg sidder bare og vente på at den kommer ned til mig.. :oD Det tager sq lang tid med det her skod-internet.. :o(
Avatar billede mansword Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:35 #6
Apache kører fint min maskine jeg har XP...!
Avatar billede lorenzen_ Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:37 #7
Men hvad med den webserver der hører med i win? IIS, understøtter den PHP, eller kan man få den til det?
Avatar billede noteit.dk Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:38 #8
lorenzen_ :> sæ\'følig ka du få IIS\'en til det :-)
http://www.php.net/downloads.php

/Torben
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:47 #9
mandator>hvad skal man bruge til om apache understøtter mysql?

IIS kan sagtens du til PHP. Det er PHP, der understøtter mysql/postgresql/oracle/sybase/whatever... IIS understøtter ikke direkte PHP, men skal \"sættes op\" til det... se noteit.dk\'s link...

hvis du skal køre webserver, har du så overvejet muligheden for at benytte NetBSD/OpenBSD/FreeBSD eller Linux som operativsystem i stedet for XP (XP koster penge... det gør de andre ikke...)
Avatar billede lorenzen_ Nybegynder
23. oktober 2001 - 07:17 #10
Okay, tak for det, tror jeg holder mig til IIS\'en så.. ;o)
-Thomasledet -> jeg skal gerne bruge den på min egen computer. Da det er en bærbar er det rart nok at være fri for at være på internettet hver gang jeg skal teste min side.. og XP fordi det er det bedste styresystem så længe man bruger det til en bærbar..! ;o)

-håber i er tilfreds med jeres point.. -ellers er det bare synd.. ;oP