Avatar billede guest123 Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:23 Der er 11 kommentarer

Computervirus

Jeg vil lige høre efter, om man kan få en straf for at sende en computervirus til en enkelt person, som har generet mig i et stykke tid?
Hvis man nu KUN sender den ene, og KUN sender den til den person, kan man så få en straf, hvis virussen kun sletter en fil, som f.eks. ligger i Windows (f.eks. at brugeren skal geninstallere Windows )?
- isåfald, hvad er så straffen for det?
Avatar billede xzxzx2 Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:27 #1
Avatar billede cyberinet.com Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:28 #2
Jeg ved ikke hvad straffen er præcist men det går vist ind under hærværk.
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 18:31 #3
Tror ikke det er særligt smart - hvad hvis filen videresender sig selv???
Avatar billede guest123 Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:05 #4
Den skal ikke vidersende sig selv, men blot sørge for at irritere brugeren, så han skal geninstallere Windows.
- Den er kun lavet til en bestemt bruger, der har irriteret mig en del på nettet, men jeg tør ikke sende den endnu, da jeg er bange for at blive straffet for det, hvis jeg bliver opdaget.

Men der er da ingen økonomiske tab idet, og der er heller ikke noget hærværk i det, da han ikke mister de filer han har taget backup af.
Avatar billede parazite Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:09 #5
Hvordan ved du, at der ikke er økonomiske tab i det? Hvad hvis han har adskillige tusinde liniers programmering liggende, som han ikke har backup\'et?
Nej, find en anden måde at \"straffe\" ham på. Er ret sikker på politiet er ligeglade med \"økonomisk tab\" o.l. - du har udsendt en virus, og det er ulovligt.
Avatar billede guest123 Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:15 #6
Jammen er han da ikke selv ude om det, hvis han får den virus? Han startede med at genere mig mere og mere, og jeg kender ham kun via nettet, og jeg har hans email-adresse, så hvordan skal jeg ellers straffe ham???
Avatar billede parazite Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:18 #7
Hvordan kan han selv være ude om det, hvis du med fuldt overlæg sender ham den virus!? Helt ærlig, tænk dig lige om. Sender du den, så er du ude at skide, sådan er det.
Hvordan generer han dig, siden det er så slemt?
Avatar billede guest123 Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:17 #8
Han skriver om mig på nettet, hvorefter han fortæller til alle og en hver hvor hvem jeg er osv.
- og så må du da indrømme,at det man fortjener den straf, ikke?
Avatar billede parazite Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:18 #9
Nøh, så længe jeg ikke har set nøjagtig hvad han skriver, så indrømmer jeg ikke noget.
Avatar billede egede Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:20 #10
prøv xzxzxz2\'s metode...

En anden ting: en virus er en fil der spreder sig selv, den behøves nødvendigvis ikke at skade ;)
Avatar billede cyberinet.com Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:02 #11
Du skal jo også tænke på hvorfra han har informationer om dig. Da han sikkert ikke har indgået en aftale med dig om at han ikke må vidergive informationer og det er jo nok dig som har oplyst ham tingene ik\'.....

Du kunne jo vise os et eksempel hvis du skal have vores sympati, dog tror jeg ikke der er nogen som synes om idéen med at sende virus til ham.