Avatar billede netsarc Nybegynder
21. oktober 2001 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 Pro + MS IIS .. Nok til web+mail ?

Jeg skal køre webserver og mailserver på min Windows2000 Pro spand.. Valget faldt på IIS .. Men hvad med mail?? Kan den osse klare det? Jeg kan se at jeg kan vælge at installere noget SMTP service.. Men hvordan opretter jeg mail kontoer osv?? Eller bare styrer smtp servicen generelt..
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:07 #1
jeg kan ikke anbefale at bruge iis som webserver da den er extremt fyldt med huller :)
brug apache i stedet ( http://apache.org )
Avatar billede netsarc Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:23 #2
Ok, den bruger jeg faktisk osse PT.. Mit største \"problem\" er at få en ordentlig mail server sat på domain\'et.. !
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:58 #3
hm...
jeg er jo en linux fætter så jeg ville råde dig til at sætte en linux server op, men det gider du sikkert ikke :)
Avatar billede netsarc Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:10 #4
Det er ikke min spand. Den kører Windows 2000 og det får jeg ikke lov til at lave om på. Lige nu kører den apache webserver.. Så mangler jeg bare en god mailserver..
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:25 #5
sorry, cant help u there :(