Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:28 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af server og mailserver...

Hej.

Når nu jeg engang får min 2Mb linie ville jeg gerne kunne sætte en af min computere til at køre internet server, men hvordan sætter man det op ? Hvilke programmer skal jeg bruge ? Kan man bruge Apache til internet server ? hvis ja, hvordan ? og kan jeg køre mail server på den samme maskine ? hvis ja, hvordan ?

Jeg håber at jeg kan få besvaret alle min spm, da det er lidt vigtigt.

Mvh. Rasmus Styrk
Avatar billede cliche Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:39 #1
Hmmm. jeg vil gerne sætte det op, hvis du har et eller andet remote program.

:)
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:41 #2
øhm, hvad vil du sætte op ? apache med php og mysql ?
Avatar billede cliche Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:44 #3
yeah, eller IIS med ASP whatever you like, mailserveren skal jeg også nok sætte op :)
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:46 #4
hmm... Hvordan vil du gøre det ?

Jeg har ikke noget remote program. Kan du ikke forklare hvordan du vil gøre så jeg også kan gøre det igen en anden gang på en an maskine.
Avatar billede cliche Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:48 #5
JO, er du på icq, så kan jeg lige sende dig et remote program?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:49 #6
ja jeg er... # 87010211
Avatar billede wfarm Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:33 #7
Er der ikke et sted hvor man kan lære og gøre det selv. Jeg kunne også godt tænke mig og få min egen server op og stå, men jeg vil gøre det selv..
Avatar billede cliche Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:34 #8
Jo html.dk mener jeg har en ahhm....løsning på hvordan du selv gør det
Avatar billede wfarm Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:38 #9
kan ikke liiiiiiige finde det....
Avatar billede cliche Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:38 #10
så søg på google eller her¨på eksperten, det er taget op mange gange
Avatar billede wfarm Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:40 #11
Har jeg prøvet. Du har ret i at det er beskrevet en masse gange hvordan man sætter sin server op lokalt, men ikke som internet server.
Avatar billede cliche Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:41 #12
Nåå inst. vnc eller pcanywhere så skal jeg nok sætte resten op for dig
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:25 #13
nu har jeg fået det fil at funke...men tak for de programmer du gav mig :)
Avatar billede cliche Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:03 #14
aight...men husk på mener vnc kun må bruges privat gratis skal vidst betales for hvis du vil bruge det kommencielt :)
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
23. oktober 2001 - 08:34 #15
ja, okay :)