Avatar billede excoder Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:49 Der er 7 kommentarer

USB link kabel

Er der en som har kendskab til et USB link kabel, og hvor man finder sådan en sag ?

Skal man bruge software/sætte netværk op for at linke 2 PC\'er via. USB porten, eller får man blot et drev mere når kablet sættes i ?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:58 #1
usb link ??? har aldtig hørt om det men tror ikke de er til at sætte 2 pc\'er sammen til at fx spille
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:59 #2
Kig på http://www.ethershop.dk/default.asp?info=48

De kan også fås hos Danbit.
Link: http://www.danbit.dk/kat2001/1505.phtml

Der følger software med.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:59 #3
Jeg købte et 2 meter langt kabel i FDB, med tilhørende 2 stk. disketter, den ene er selve driveren og den anden er blot en diskette med brugerhåndbog i. Det virker fint og man kan nemt overføre filer mellem de to computere
Avatar billede dullerdk Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:01 #4
jeg har set et sådan kabel hos merlin, men det er kun til data overførsel. Hvis du vil bruge det til spil skal du have en USB hub, samt kabler til denne. Der følger software med når du køber kablet...
Avatar billede excoder Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:12 #5
Hvad hvis man køber en USB HUB + 2 USB kabler, og der på den ene PC iforvejen er netværk, hvordan skal man så sætte USB hubben op, så man kan overføre filer via. den ?
Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:17 #6
Du kan ikke bruge en almindelig USB hub som en netværks hub.
SVJV kan man få en speciel USB netværks hub, men de er meget dyre.
Så ville det være billigere at købe et par netkort, og en switch.
Avatar billede gim Nybegynder
21. oktober 2001 - 13:32 #7
Du kan købe det hos www.datatel.dk til omkring 200 kr der skal installeres noget software og så kan du overføre filer ( det kan ikke bruges som et almindeligt netværk der skal du bruge netkort men til filoverførelse virker det fint)