Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:47 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lyd i dos spil under Win2000

Jeg kan ikke få ly di dos under Win2000 det gælder i spillet Sensible World Of Soccer 96/97. Kan det være rigtigt at man ikke få få nogen lyd? Jeg har et Sound Blaster Live! 1024. Jeg kan ikke finde nogle DOS drivere, ligsom om de ikke eksistere. Er der ingen anden udvej, end at indstallere Win98 og så spille det derfra?

JEG ER MEGADESPEPAT
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:51 #1
jep... jeg spurgte creative og de svarer at dosspil officielt er _aflivet_ i w2k (i hvertfald lyden)
du må igang med 98... sorry..

- MoX
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:54 #2
helt sikker, for jeg vil nødig installere for meget, det ta\'r jo tid :)
Avatar billede moxius Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:57 #3
jeg fik det ikke til at virke.... jeg har bare kørt med både w98 og w2k... w2k til det \"kedelige\" der kræver noget stabilt og w98 til det andet... (derunder dos lyd som jeg ska bruge til et musik program jeg bruger...)
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:59 #4
du får piont hvis der ikke kommer nogle brugbare svar inden jeg går i seng :)

så mange tak indtil videre
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:19 #5
Jeg kan sende dos driverne til dig, hvis du vil havde dem.
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:20 #6
jo tak, men virker de i Win2000?

ibn@pc.dk
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:26 #7
Det er drivere til DOS.

Men du kan prøve at H-klikke på din EXE fil > Vælge fanen Program.
I feltet Batch fil henviser du så til blabla.bat

I blabla.bat skal SbeInit.exe så startes.
Det er den fil der bruges i Dos, for at aktivere lydkortet.

Den ligger i den ZIP fil, som jeg sender om 2 sek.
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:27 #8
hvor finder jeg Sbeinit.exe?
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:33 #9
Den ligger i den ZIP fil, som jeg har sent. :)
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:38 #10
hvordan finder jeg alle de oplysniger?
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:47 #11
De står i Systemegenskaber. (Winkey+Pause > Hardware - Enhedshåndtering)

Prøv lige at se, om du i det hele taget kan køre SbeInit.exe
Start - Kør > CMD <Enter> Skift til den mappe du pakkede filerne ud i.
Kør så Sbeinit.exe Hvis den kommer med en \'PCI Bios detect failed\', så glem alt om at bruge de drivere.

Lav dig en DOS bootdisk, og start op på den istedet for.
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:49 #12
Ja, den siger Pci Bios detect failed, siger du så jeg skal smække det hele ud på en diskette, eller jeg skal starte op fra en Win98 bootdisk?
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:57 #13
Du kan f.eks. lægge filerne i C:\\Sblive (Hvis du ikke kører med NTFS filsystem)

I Autoexec.bat skal der så stå

SET CTSYN=C:\\Sblive
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6
C:\\sblive\\Sbeinit.com

A=adresse og I=IRQ hvis du evt. skal ændre det.
Avatar billede pib Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:59 #14
jeg kører NTFS

hvad siger du med den diskette?
Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:03 #15
Du får så et problem, for driveren kan ikke ligge på en diskette.

Du kan ændre Autoexec.bat på en Windows 98 bootdisk, så den loader driveren.
Men som sagt, kan det ikke ligge på en diskette.
Avatar billede pib Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:03 #16
hmm, har du så nogle ider hvad man kan gøre?
Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:13 #17
Du kan prøve VDMSound, som er lavet lige til det formål.
Link: http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/
Avatar billede pib Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:27 #18
makse det ser ud til at virke, kom med at svar og du får pointene
Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:28 #19
Okay. Det får du så. :)
Avatar billede pib Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:30 #20
Mange tak for hjælpen det var et helvede at spille den klassikker uden lyd, mange mange tak
Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:31 #21
Np. Takker for point. :)