Avatar billede humlebien Novice
27. februar 2000 - 16:35 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Hvad er der galt??

Jeg har et lille netværk med to maskiner en NT 4.0 og W98. De kan pinge hinanden på ip-adresserne, men de kan ikke se hinanden under "andre computere". Fra NT-maskinen kan man godt mappe drev på W98-maskinen, men ikke omvendt. Ligeledes virker printerdelingen heller ikke..... :o(  Hvad søren er der galt???
Avatar billede Swift Praktikant
27. februar 2000 - 23:28 #1
Er begge maskiner i samme arbejdsgruppe ?
Prøv at installere alle protokollerne: "TCP/IP", "IPX/SPX" og "NetBeui".
Check om begge maskiner har installeret "Microsoft Netværk Klientprogram".
Check om Win98 maskinen har installeret "Fil og udskriftsdeling"
Check om Win98 maskinen er sat op til at logge på "Microsoft Network" (eller hvad den hedder) (Findes på hovedmenuen under netværksopsætning.
Vær sikker på at du IKKE trykker "Escape" når den spørger efter "Logon til Microsoft Netværk"
Vær sikker på at maskinernes navne (og delinger) på netværket ikke indeholder æ,ø,å eller andre specialtegn som mellemrum m.v.
På Windows NT skal du ind under "Administrative Tools" og "User Manager". Her kan du fx gå ind på Guest brugeren, slette begge passwordfelter og være sikker på at "Acount Disabled" krydset IKKE er markeret.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. marts 2000 - 08:10 #2
Hvad med det der hedder "gemt delning" ?
Det må der jo heller ikke være på NT maskinen...

Hilsen
Henning Madsen
Netdesign
Avatar billede gozar Nybegynder
01. marts 2000 - 09:05 #3
Mit gæt vil være at du har sat NT serveren til at være domain server, og så kræver det at du skal logge på netværtet før du kan se nt Serveren.

Jeg kender ikke andre måder at ændre det på, end en geninstalletion af serveren!
Avatar billede holme Nybegynder
13. marts 2000 - 17:52 #4
Det kan godt lyde som om at du ikke er logget på domænet. Vær sikker på at w98 maskinen er sat op til at logge på NT-domain og angiv det domain NTs-serveren er controller for.

Rene
Avatar billede ptj Nybegynder
29. marts 2000 - 20:01 #5
Kontroller også at tcp er valgt som standard protocol
Avatar billede gozar Nybegynder
31. marts 2000 - 22:52 #6
Hvilke ip nummere bruger du??
Hvilke Subnet maske bruger du??