Avatar billede existenz Nybegynder
20. oktober 2001 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

hvis man laver en vpn tunnel

for at kryptere dataen i en vpn tunnel skal man da have fast ip i begge ender ?? eller er det stadig muligt at kryptere hvis kun den ene part har fast ip ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:07 #1
I princippet behøver ingen af enderne at have en fast IP.

LuF
Avatar billede sgatke Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:14 #2
Den situation du tænker på existenz, er det hvis din virksomhed har en fast ip adresse, og medarbejderne gerne vil kunne arbejde hjemmefra med en adsl løsning som ikke giver en fast IP ?

Hvilken VPN / firewall løsning tænker du på ?
Avatar billede existenz Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:27 #3
ja noget i den retning sqatke
det er med gnat box
Avatar billede sgatke Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:49 #4
hmm, jeg kender íkke så meget til Gnat boxen.
Men jeg ved at konkurrerende løsninger kan gøre det, så mon ikke også en Gnat box kan :-)

Med en Check Point VPN løsning er det i hvert fald ikke noget problem. Der er dog fælder rundt omkring, f.eks. hvis ens router ikke er åbnet for de rigtige porte. Der kan yderligere være udfordringer med NAT, men det er som regel også til at komme uden om.