Avatar billede jannik Nybegynder
27. februar 2000 - 00:50 Der er 12 kommentarer

win98 vil ikke køre sammen med ntfs

jeg kan ikke få win98se til at starte op på fat32 partitionen, efter jeg har converteret den primære partition til ntfs.
jeg installerede først win98se på den sekundære partition og win2k på den primære og converterede den primære til ntfs, og nu nægter win98se at starte. Hvis jeg prøver at ominstallere kommer den med en fejl su0013
håber der er nogle derude der kan hjælpe mig
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
27. februar 2000 - 01:04 #1
Win95/98/98SE KAN IKKE BOOTE på en NTFS partition, kort og godt. det findes progs så man kan se NTFS partitioner men ikke skrive/noget der kan bruges ved boot
Avatar billede farout Nybegynder
27. februar 2000 - 01:10 #2
konverterede du efter at du havde installered w2k
der sker det at w2k leder efter en fil der hedder bootsect.dos som overtager booten og skifter tilbage til real mode som ikke kan se ntfs når du installere win98 på d: kommer der system filer på boot drevet c: men da ntfs ikke kan ses i realmode opstår problemet du bliver nød til at boote på en opstartsdisk og så installere win9x igen
kan du se w9x i boot.ini??
Avatar billede jannik Nybegynder
27. februar 2000 - 01:12 #3
win98 er ikke installeret på ntfs partition den ligger på en fat32
det må da kunne at lade sig gøre at boote win2k på ntfs og win98 på fat32 med multi boot funktionen
Avatar billede jannik Nybegynder
27. februar 2000 - 01:14 #4
(til farout)
jeg converterede til ntfs efter jeg havde installeret win2k
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
27. februar 2000 - 01:15 #5
hvis den primære er med NTFS youre luck is out
Avatar billede farout Nybegynder
27. februar 2000 - 01:19 #6
undskyld om igen
den bedste måde er at lave c: om til fat
og d til ntfs
1.alså fat på c installer w9x
2.installer w2k på d: og bed den om at lave d om til ntfs så undgår du flere problemer
Avatar billede jannik Nybegynder
27. februar 2000 - 01:20 #7
(til farout)
Jeg kan godt se win98 i boot.ini
og jeg har prøvet at boote med en win98 opstartsdisk og ominstallere win98 men så kommer problemet lige når jeg for startet installationen den kommer med en fejl fordi den ikke kan læse ntfs partitionen. Det er den der fejl su0013 som står beskrevet i install.txt til win98 hvis du har den lige i nærheden
Avatar billede farout Nybegynder
27. februar 2000 - 01:23 #8
det er rigtig set men problmet er som sagt at der ligger system filer fra w9x på c: som bootsect.dos ikke kan se når du vælger w9x i boot.ini
Avatar billede jannik Nybegynder
27. februar 2000 - 01:23 #9
Oki så må jeg bare gøre det takker :)
Avatar billede farout Nybegynder
27. februar 2000 - 01:24 #10
det var så lidt :0)
Avatar billede jannik Nybegynder
27. februar 2000 - 01:32 #11
hmm... tror at jeg laver en primær partition på 5 mb til bootfiler så skulle problemet være løst
Avatar billede hotpop Novice
16. januar 2001 - 14:29 #12
hvad med at acceptere?????????????????????????????????????????????????