Avatar billede lgadex Nybegynder
28. maj 1999 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Test af ASP med en anden browser

Jeg har lavet en webside med ASP og hele tiden brugt IE som browser. Nu vil jeg gerne teste med Netscape, men når jeg forsøger at åbne min side der, får jeg meddelelsen "The server does not have an DNS-entry"
Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede s Nybegynder
28. maj 1999 - 23:13 #1
Jeg mener det er noget du skal rette i Netscape (eller under netværk i kontrolpanel).
ASP skulle jo virke i alle browsere efter som det er serverbaseret og kun sender et output til klienten i form af HTML.

Avatar billede boomer Nybegynder
28. maj 1999 - 23:19 #2
Ja, det virker lidt underligt at noget kun virker i IE.

Hvis du ser en blank side i NN er det ofte fordi at der f.eks. ikke er en afsluttende </table> eller lignende.

IE fatter næsten al kode, ligemeget hvor dårligt det er (se bare FP), hvorimod NN er lidt mere nøjsom.
Avatar billede lgadex Nybegynder
28. maj 1999 - 23:33 #3
Nu har jeg rodet rundt i Indstillinger i Netscape og det eneste ejg kan finde der, er noget om filtype-detaljer og .asp er ikke med der, men jeg kan ikke få lov til at oprette den alligevel, da den påstår at den allerede bruges af filtype " (hvad der så menes med det - og der skal bare stå et sæt gåseøjne)
Den beder mig angive en anden extension!!
Kan du ikke lige give mig lidt mere at arbjede med *S*
Avatar billede lgadex Nybegynder
28. maj 1999 - 23:35 #4
Nå der var kommet en kommentar i mellemtiden - Min kommentar var rettet til s.
Og det er netop på grund af Netscapes følsomhed at jeg vil teste med den - så jeg kan få finpudset min kode.
Avatar billede lgadex Nybegynder
29. maj 1999 - 00:55 #5
Jeg har selv fundet løsningen - som ikke havde så meget med indstillinger at gøre men hvordan IE og NN opfatter et mellemrum i URL'en.
I IE hed min URL http://fornavn%20efternavn/ASPmappe
I NN hedder den http://fornavn efternavn/ASPmappe.
Men hvordan laver man pæne "forms" i NN. Det ser virkelig ikke pænt ud og NN 4.04 reagere ikke på - style="text-align: left" :(
Samtidig bliver de 40 karakterer store felter dobbelt så store i NN - ØV
Avatar billede boomer Nybegynder
29. maj 1999 - 01:09 #6
Du ved godt hvordan du får NN til at opfatte URL'en korrekt, ikke?
Avatar billede lgadex Nybegynder
29. maj 1999 - 01:15 #7
Øh!
Hvad mener du?
Avatar billede a Nybegynder
29. maj 1999 - 02:09 #8
det var da nogle sjove måder

prøv. http://localhost
det skulle gerne placere dig i wwwroot (det er den måde jeg har brugt)
alternativt kan du bruge
http://computernavn

men det er måske fordi du bruger mellem rum i adressen (har du nogensinde set en internetadr. med mellemrum ? :).)

Netscape er fucked up

Avatar billede boomer Nybegynder
29. maj 1999 - 07:51 #9
Det er da _overhovedet_ ikke noget problem at få NN til at forstå det!
Avatar billede lgadex Nybegynder
29. maj 1999 - 10:34 #10
Ja, nu prøvede jeg lige med localhost og det virker fint i begge browsere *S*
Men jeg har nok ladet mig forvirre af at der i PWS står at min hjemmemappe er tilgængelig på http://Lis Gade
At jeg bare kunne bruge localhost har faktisk slet ikke strejfet mig, men da jeg så kommentaren fra a kunne jeg jo godt se det indlysende i det :)
Men nej - jeg har sgu da heller aldrig set en internetadr. med mellemrum.

Avatar billede boomer Nybegynder
29. maj 1999 - 12:14 #11
Hvad så hvis I har et andet bibliotek med mellemrum?