Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 10:40 Der er 12 kommentarer

ICS logger selv på selvom...

Hej!

Min computer er sat til ikke at ringe op automatisk og det virker også når det er mig selv der bruger det.

Hvis en person på netværket prøver at få adgang til nettet ringer den op automatisk selvom jeg ikke vil have det.

Hvor kan man slå det fra så den istedet popper en login box op, istedet for bare at hoppe på?
Avatar billede sjensen Nybegynder
26. februar 2000 - 14:28 #1
Hvis det er en router du bruger foretager denne opkaldet hver gang en bruger prøver at set hvilke resourcer der er uddelt i lokalnetværket. Det er Netbeui der gør det.

Der skal lægges nogle filtre ind i routeren der sikrer at der ikke ringes op når dette sker.

For selve opkaldet skal du rette i opsærningen på hver maskine såledesa t der først ringes op når der bliver bedt om det. Det gør du under hhv. Internet Explorer og Outlook Express hvis det er dem I bruger.

Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 14:34 #2
Nej, jeg kører ikke med en router, men har internet connection sharing (fra Win98SE) installeret på min ene computer. Når den anden forsøger at gå på nettet logger den på automatisk selvom jeg har fjernet krydset i ring automatisk op. Jeg har prøvet Windows2000 hos en anden, i den version kan man sætte kryds om den anden computer kan få den til at ringe op uden at stille spørgsmål men den funktion mangler i win98.

Det jeg vil have er at når maskine 2 prøver at få forbindelse popper der et login vindue op på maskine 1 hvor jeg skal trykke Connect før det virker.
Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 14:36 #3
Den eneste protokol jeg har installeret er TCP/IP
Avatar billede getalife Nybegynder
26. februar 2000 - 16:02 #4
Hmm... fjernet markeringen i Gem Adgangskode?
Avatar billede getalife Nybegynder
26. februar 2000 - 16:08 #5
Du kan også prøve at kigge i:
Denne Computer/
Netværk Via Modem
Klik på Tilslutninger oppe ved siden af Filer og vælg Indstillinger.
Sæt en markering i "Spørg efter oplysninger, før der ringes op".

Vh
Getalife
Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 16:12 #6
Nej, den husker adgangskoden men der er ikke kryds i ring op automatisk.

Det som du foreslår med spørg efter oplysninger er sat til. Det virker ret underligt at den bare ringer op selv...
Avatar billede getalife Nybegynder
26. februar 2000 - 16:16 #7
prøv at ringe op uden brugernavn og adgangskode en gang på begge maskiner... så "resetter" du dine pwl filer der gemmer adgangskoder
Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 16:19 #8
Jamen den skal huske kodeordet... Den skal bare ikke ringe op før jeg trykker på Connect.
Avatar billede getalife Nybegynder
26. februar 2000 - 16:31 #9
Hmm... det mener jeg ikke den kan
Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 16:39 #10
Er du sikker?
Det virker fint så længe at opkaldet bliver requestet fra maskine 1. Det er først så snart maskine 2 vil kalde op at den ikke stiller spørgsmål.
Avatar billede getalife Nybegynder
26. februar 2000 - 16:56 #11
Temmelig sikker... men prøv lige at checke dine indstillinger af din connection sharing
Avatar billede fragment Nybegynder
26. februar 2000 - 17:57 #12
Der er en indstilling Activate eller Deactivate.

Og så skal man vælge hvilket netkort og hvilket modem det bruger.