Avatar billede pondmule Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

windows xp

Jeg vil bare lige høre om det kan lade sig gøre at køre windows Me på et HD-drev og Windows xp på et andet, uafhængigt af hinanden, og i så fald hvordan jeg gør dette.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:17 #1
Ja det kan man.

Enten bruger man en Boot-manager, som \"deler\" boot-partionen op i 2 (eller flere) og så kan man installerer 2-flere OS.

WinXP kan garanteret selv (hvis ME er installeret) bede dig svare om den skal overskrive/opgradere ME eller lave en installation af XP ved siden af. (lige som BOot-manageren)
Avatar billede bwinkel Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:17 #2
Bare installer xp bagefter ME og så vil den selv komme og spørge om du ønsker at lave en multiboot system. Man vil så fremover starte op i en lile menu, der lader en vælge hvilket system man vil starte op men.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:19 #3
Der må da være een af dem der har en bootmanager der understøtter multiboot. (ved det ikke).

Ellers kan du f.eks. benytte linux\'s multiboot.

Eller lave den fuldstændige opsplitning. Et system på en SCSI disk og et på IDE. Så kan du vælge scsi/ide boot rækkefølge i BIOS.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:21 #4
stikord: fdisk-----> indel harddisken.... først WinMe install. senere XP...

men for at du kan bruge dos i winMe skal du til at installere et nyt program eller opstart din pc med bootdisk.

Avatar billede pondmule Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:30 #5
Det vil altså sige, at når jeg har sat en ekstra HD i Kan jeg i xp´s installationsprogram, vælge kun at køre med xp på den nye, og bibeholde ME helt som jeg plejer i det andet drev, uden der kommer nogle konflikter, eller hvad?
Avatar billede krofar Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:54 #6
*kigger lige med*
Avatar billede bwinkel Nybegynder
18. oktober 2001 - 21:39 #7
Som jeg nævner herover, har XP en indbygget bootmanager, der automatisk vil spørge dig om du ønsker at køre med begge systemer. De må bare ikke være på samme hd!!!
Avatar billede bwinkel Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:30 #8
Takker for point :-)