Avatar billede motorsen Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:55 Der er 12 kommentarer

Skidtet går i stå!!!!!

Vores computer har i et stykke tid haft den skavank, at den oftr går i stå (fryser fast), specielt når vi er på nettet. Efter råd fra en ven, har vi renset den for alle overflødige programmer, sat flere ram i, så vi nu har 192, og endelig smidt Windows 98 ud, og erstattet det med Windows ME.
Tingene fungerer godt, bortset fra at den stadig fryser fast, samtidig med at internettet er blevet langsommere - til trods for at vi har beholdt de oprindelige indstillinger.

Er der nogen som har et bud på hvad der kan være galt?????

Kan musen have indflydelse, da vores er blevet ustabil og er svær at arbejde med?
Når vi åbner en hjemmeside, sker der ofte ikke noget før vi kører rundt med musen!!??
Avatar billede Jman Praktikant
17. oktober 2001 - 17:57 #1
kør en virusscan og se om der skulle være noget der..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2001 - 17:58 #2
På med windows 98 igen.

Få så opdateret til nyeste internet explorer, du får den ved at gå til tools -> Windows update i din internet explorer.

Desuden bør du nok scanne din maskine for Virus..... Eventuelt via en Online virus scanner.
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:00 #3
Hvor meget ram er der i ?
Avatar billede Jman Praktikant
17. oktober 2001 - 18:04 #4
\"..., sat flere ram i, så vi nu har 192, og endelig ...\"
Avatar billede zed_one Praktikant
17. oktober 2001 - 18:04 #5
nej få win2k istedet..winme er ret så ustabil..og 98 er dårlig til at håndtere ram m.m.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:08 #6
hehe!! Inataler enten 98 eller XP... Det er det eneste der kan betale sig... du behøver ikke 2000 hvis du ikke kører en masse netværksting... Øhh... og.... ME sutter rigtig meget... Umm... er du sikker på at din CPU og/eller dit motherboard ikke bliver for varmt??
Avatar billede jadetermig Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:09 #7
Hvor hurtig er din processor??
Avatar billede zed_one Praktikant
17. oktober 2001 - 18:15 #8
98= skod sikkerhed...xp = en smule skod sikkerhed ...win2k=lækker sikkerhed! ;)...plus er utroligt stabilt
Avatar billede jadetermig Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:16 #9
sikkerhed?? nejtak! XP er herligt og 98 kan gå... der er ingen grund til 2000 hvis han er almindelig bruger...
Avatar billede conan54 Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:53 #10
Hvilken maskine taler vi om?
Avatar billede jadetermig Nybegynder
17. oktober 2001 - 19:20 #11
En computer! :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 06:36 #12
Hvad med at scanne harddisken for fejl. Altså med Norton disk doktor. Vi havde en maskine på arbejde der gik ned hver dag klokken 12. Det var en maskine i produktionen og det passede nøjagtigt med det styktal vi havde nået til klokken 12. Det tog os en måned at finde ud af at det var disken der var dårlig, så når vores data opsamling nåede en hvis størrelse så gik disken ned!