Avatar billede kolme Nybegynder
24. februar 2000 - 23:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wanadoo v.90

Når jeg logger på med mit Motorola 56K modem på Wanadoos inet forbindelse bliver jeg smidt af efter kort tid. Modemet er et v.90 modem og det er telefonnr. som jeg riger til beregnet til. Jeg er i øjeblikket nød til at ringe op til standardforbindelsen, som går noget langsommere.
Hvad kan problemet være?
Avatar billede getalife Nybegynder
25. februar 2000 - 09:04 #1
Jeg tror problemet er støj.
Men du kan forsøge en lille ting.
Gå ind på denne side, og følg vejledningen.
http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/protokoller.shtml
eller:
http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/afsmidning.shtml

Vh
Getalife
Avatar billede freeman5 Nybegynder
11. marts 2000 - 18:42 #2
Har du forlængerledning på ??. Det kan også skyldes at ledningen røre noget der kan tage elektrisiteten fra ledningen. For anden hjælp så prøv www.winhelp.dk. Du kan også gå ind i Denne Computer, Kontrolpanel, Modem, Egenskaber, Forbindelse, Avanceret, og der står der et sted "Ydeligere indstillinger, prøv der at skrive følgende kode : AT&F+MS=56,1,38000,40000 det burde sætte farten kraftigt op, og hvis ikke det er tilfælde så prøv at ændre 38000,40000 med til f.eks. 4000,4200, eller andet, bare sørg for hele tiden at springe med 2000.

Mvh.

Freeman5
Avatar billede kolme Nybegynder
11. marts 2000 - 21:32 #3
Nej, jeg har ikke nogen forlænger på, men fra modemet går der en ledning videre til nummerviser og telefon, men det kan vel ikke have indvirkning på det, eftersom dette er efter modemet.
Avatar billede rakj Nybegynder
12. marts 2000 - 14:17 #4
Jo, problemet ligger i at der er en hvis spænding på din telefonforbindelse, og hver eneste gang du kobler noget udstyr på som nummerviser sker der et spændingsfald. Desto flere tilsluttede enheder, desto mindre spænding/mere støj til/på dit telefonnet. Så prøv først at koble alt udstyr fra, hvis det ikke virker så prøv at kontakte 147. (fejlmeldingen)

Mhv. Rakj
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 01:25 #5
Som freeeman5 så rigtigt har skrevet er det pga. noget støj på telefonledningen. Men..  den initstreng der er en god ide at skrive til det her Motorolamodem er sandsynligvis:

at&f&k3\n4\v1%c2

Det plejer jeg at råde G2N's kunder til, og det plejer at virke.

-dEnnis
Avatar billede kolme Nybegynder
07. august 2000 - 20:16 #6
Jeg fandt ud af hvilken telefon, som skaber støjen og jeg kan nu koble mig op uden at blive smidt af