Avatar billede bornholmerne Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvilke stumper ??

Sæt nu du ligepludselig vil samle en computer fra \'scratch\' ... hvad skal du så bruge af stumper??

Hvordan tester du skidtet når det er samlet??

Hvad er \'controler\' og hvordan ser den ud ??

Det jeg mangler er en \"indkøbsseddel\" på hvad der er af hardwaer i \'puteren. Fra A til Z ...
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2001 - 11:42 #1
Det som en \"normal\" computer består af

Kabinet
Bundkort
Harddisk
Processor
Lydkort
Grafikkort
RAM
evt. Netkort
evt. Modem
Skærm
Tastatur
Mus
Højttalere
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2001 - 11:44 #2
Du tester den ved at give den noget at tygge på. F.eks. MadOnions 3D Mark 2001

Controlleren er den der styrer Harddisk/drev og er normalt indbygget i bundkortet. Den skal du ikke tænke på :)
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:44 #3
Cd-rom
Disk drev
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:45 #4
JEg ville nok også sætte et floppydrev og/eller en brænder eller cd-rom i?
Avatar billede zeon_rm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:47 #5
Hvis processoren ikke er in a box så skal du også lige have en køler med :)
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:50 #6
Hmmm... ok ... jeg har lige et tillægs spm ... håber det er ok .. ellers må i brokke jer lidt ;-)

Skal der en anden pc til at teste den man lige har bygget, eller skal omtalte program lægges ind på samme maskine der lige er blevet samlet ...??
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2001 - 12:24 #7
du tester på den PC du lige har bygget.

Hvis du basolut intet ved om computere vil det være klogt at kigge på http://www.tweakup.dk under det menupunkt der hedder \"BygEnPc\"
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:05 #8
Lader til at jeg kan lære det hele om meget mere på dit link el_barto :)

Tak :))
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2001 - 14:09 #9
tak for point :)

Og selvfølgelig har zeon_rm ret i at man også skal have CD-ROM/DVD og Floppy drev