Avatar billede morch7 Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

For langsom PC

Jeg har en Celeron 533 MHz, 384 Ram, Asus MEZ 327 bundkort og et RIVA TNT2 M64 3Dkort med 32 mb ram.

Det er jo ikke svært at gætte at den kører pænt langtsomt i de fleste spil og programmer.

Hvad ville få den til at køre hurtigere uden at bruge alt for mange penge???

Jeg har tækt på en ny harddisk der kører med 7200 omdrejninger istedet for den jeg har nu.

Jeg har tænkt på et nyt 3Dkort, måske Geforce II GTS.

Jeg har tænkt på at få 512 Ram.

Hvis jeg køber ny harddisk og 3Dkort skal jeg vel også ud og investerer i en kabinet køler xtra.

Jeg er åben over for nogle forslag.

På forhånd tak
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:21 #1
Jeg kan nu ikke se, ta den skulle køre vildt langsom, men måske det ville hjælpe med et nyt grafikkort som du skriver.
Avatar billede g-and Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:26 #2
Investerer i et nyt 3d-kort.....
Avatar billede g-and Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:29 #3
få fat i en ny processor(helst en Duron eller bedre)....Er processoren på eller over 750 mhz kan du køre næsten alle spil uden de store problemer....måske skulle du gøre det istedet :O)
Avatar billede face Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:34 #4
Jeg har et TNT2 M64, det kører da uden problemer...
Avatar billede zeppelin Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:45 #5
Det ville da være ret dyrt at skulle ud og have ny CPU + Bundkort..

Køb et Geforce II MX eller GTS..

Hvis det er cellyen der er problemet, jamen kan du så ikke clocke den lidt??
Avatar billede intel4004 Novice
17. oktober 2001 - 13:23 #6
Du skal lige være opmærksom på at et TNT2 kort måske er et af de hurtigste grafikkort du overhovedet kan ydnytte på et så langsomt system.... Sætter du et Geforce GTS kort i vil du måske få en lidt pænere grafik i spil, men computeren bliver måske endda langsommere af det... Systemet vil simpelthen være en slags flaskehals for grafikkortet...

Jeg vil råde dig til at købe et nyt bundkort + duron/athlon cpu...minumum 800Mhz, det vil du få mest udaf i længden...

INTEL4004
Avatar billede fuex Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:34 #7
Jeg har en 500 Celeron, abit bundkort, 256 SD-ram, geforce2 mx400 og en HD med 7200 RMD, og det køre overhovdet ikke langsomt hvis du køre på OS 98 eller me, det kan godt være at du skulle tage at formater en gang, for at se om det hjælper.. det har det gjordt mange gange ved mig, og min pc kørte heller ikke lansomt da jeg kun havde et 8 mb grafikkort i og 64 mb ram.. så jeg ville prøve at formater og lægge 98 eller me ind på din maskine, hvis det ikke hjælper så er det ind harddisk, det er der mange der klager over når de spiller at det gør lansomt, når de har under 5000 RMD... så prøv det, det burde virke efter min mening, og erfaring
Avatar billede cny Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:40 #8
Min bror købte et GF2GTS 32MB til sin Celeron 533@600 og det var en stor gevinst for ham når han spillede.

Jeg købte selv et GF2MX 32MB for 10 mdr. siden til min gamle Celeron 400@450 (udskiftede et TNT 16 MB) hvilket også gav mig en helt ny spiloplevelse.

Mit råd skift grafikkortet ud, men køb ikke det nyeste/dyreste da udviklingen af ny grafikkort og prisfald sker så hurtigt. Ny harddisk mv. ville jeg vente med til der er brug for det.

Mit GF2MX 32MB, min gamle IBM 10GB mv. yder stadigvæk godt i min nye AMD 1400/133.
Avatar billede cny Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:42 #9
Forslag til grafikkort, køb et GF2MX400 64MB til ca. 1.000 kr. det vil forlænge din PC\'s levetid og dette grafikkort kan stadigvæk bruges når engang udskifter CPU, bundkort eller andet.
Avatar billede morch7 Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:55 #10
Hvordan har PC133 ram det på et PC100 bundkort.
Hvordan clocker jeg min cpu. Er det ikke noget i biosen?
Måske skulle man overveje at investere i en 1100 MHz celeron til ca. en tudse. Den skulle eftersigene kører lieså hurrtigt som en PIII 850 MHz. Så er man fri for at skulle købe nyt bundkort
Tak for alle tippene

Jeg er stadig åben over for nogle svar
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:00 #11
Det var ærgeligt at du lukkede spørgsmålet så hurtigt...Held og lykke med dit nye grafik kort.
Avatar billede cny Nybegynder
18. oktober 2001 - 00:16 #12
Sålænge rammene er hurtigere end bundkort, dvs. pc133 på bundkort som kører 66-133 Mhz på FSB, er der ingen problemer.
Undersøg hellere om dit bundkort er kombatibel med en 1100 Mhz Celeron inden du køber den (tvivler lidt)!!!!
Du overclocker CPU ved et stille FSB fra 66 til f.eks. 75 Mhz, din celeron 533 Mhz (nu 8*66Mhz) vil så stige til 600Mhz (dvs. 8*75Mhz), dette burde du kunne gøre enten i bios eller med jumpere på bundkortet.