Avatar billede thomzen Nybegynder
17. oktober 2001 - 02:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Grabbe Real-Meda-Streaming?

Kan man grabbe RealMedia streaming med et eller andet program?

-Eksempelvis fra www.dr.dk/skum/banjo .. Der er nogle .rm filer jeg gerne ville have ned.. kan man det? - og hvad skal man bruge?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 02:52 #1
Det kan faktisk godt lade sig gøre. Brug programmet Total Recorder, der kan optage enhver lyd fra lydkortet. I sharewareversionen kan der dog kun optages 64 sekunder, så du må altså købe/registrere programmet. Jeg kender ingen gratis programmer til formålet.
Prøver lige at finde link til det.

Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 02:55 #2
Avatar billede thomzen Nybegynder
17. oktober 2001 - 02:59 #3
Erhm.. Det er både lyd, og video jeg gerne vil have grabbet..
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 03:19 #4
Blandt 100\'vis af spørgsmål her på Eksperten er jeg aldrig stødt på muligheden for at grabbe video. Sååhh... havd skal jeg sige?
Men måske sidder der et vidende hovede...

Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 03:35 #5
Prøv at se på dette site efter ASFRecorder - det ligner det du søger

http://webattack.com/freeware/gmm/fwmm.shtml

Avatar billede claus.arndt Nybegynder
17. oktober 2001 - 06:12 #6
Den kan optage både video og audio til asf og asx format, men så vidt jeg ved egner den sig ikke til RealMedia-format.
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:48 #7
Prøv programmet Streambox VCR. Det skulle vist kunne klare både billede og lyd:
http://w1.463.telia.com/~u46307158/extfaq/software.html#streamboxvcr

venlig hilsen.

Hr. Larsen
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:49 #8
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
17. oktober 2001 - 21:56 #9
Hr. larsen, har prøvet dit program, men der skal ja men have et password og hvor får man det fra. Koster det noget og og er du nu også sikker på at den kan tage streamede videos, hvor der kun er en link på som i nogle asx-filer. Bortset fra gik spørgsmålet ud fra Real-streaming og de har *.rm filer.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:54 #10
Om StreamBox vcr og.rm filer står:
Streambox VCR
Description: Capture media streams such as Real and ASF. Could be used for converting RM to AVI (or so I\'ve heard).

Er det ikke netop Real streaming. Og nej, jeg har ikke prøvet programmet.

Avatar billede claus.arndt Nybegynder
17. oktober 2001 - 23:01 #11
Undskyld, det er rigtigt at den også skulle ta\' .rm streaming, men hvor man får password fra ved jeg ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:02 #12
Jeg for forsøgt at komme på streambox.com men kan ikke komme igennem. Jeg har et andet link som måske kan hjælpe videre. Er i tvivl om jeg må skrive det her, sååh...  Har du e-mail?

Avatar billede claus.arndt Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:28 #13
claus.arndt@wanadoo.dk
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:55 #14
Jep. Her er min email: jakoblarsen@privat.dk

Du kan også prøve min icq. 89448794´. Jeg er altid online.
Avatar billede thomzen Nybegynder
05. november 2001 - 18:41 #15
En fra klassen grabbede for mig.. Han fandt et eller andet, som kunne gøre det hele på en gang..

Sorry det lyder nok dumt, men ja.. Jeg fik løst mit problem på den måde.. :oP