Avatar billede cybermouse Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

graffikkort i win xp,2000

jeg har et gammelt pci graffikkort som jeg skal have op at køre (så jeg kører 2 skærme) kortet er fra 3dlabs og hedder permedia ikke 2\'eren men om det er 1\'eren eller nt\'eren ved jeg ikke inde på 3dlabs hjemmeside har jeg kun kunne finde en nt 4.0 driver den vil windows xp ikke installere men jeg fik den snydt ind alligevel tilsidst men nu giver filen glint.sys mig en stop fejl så jeg ikke kan bruge kortet hvis jeg lægger permedia 2 driveren ind (er includeret i xp) kan jeg få et billede frem og se muse markøren med med mange fejl i billedet som var det linux ved forkert opsat x windows og musen tager ligesom en firkant med sig rundt i dos er der ingen probs med graffikkortet(findes der en \"dos driver\" man kan lægge ind så det bare kører med den?) jeg er ved selv at løbe tør for ideer til at få funktion jeg har endda prøvet at smelte driveren sammen med en permedia 3 driver dog uden andet resultat end når jeg bruger permedia 2 driveren jeg har foresten og så en win 95 driver men den vil windows ikke lægge ind da det jo er xp håber nogen kan hjælpe
på forhånd tak
Morten s. Laursen
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. oktober 2001 - 05:36 #1
damn enten har jeg fået for lidt søvn eller så skulle der have været er par , imellem :D .. det er sq for meget på en gang så sent på natten ;)
Avatar billede deathishere Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:31 #2
standart vga driver virker til det kort i xp , men den kan godt være svær at få instaleret.

bare brøv at vælge standart driver i listen
Avatar billede cybermouse Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:43 #3
der er ingen standard driver har ledt og kortet virker ikke med standard 3dlabs kort heller :(
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
07. november 2001 - 17:53 #4
XP har oftest drivere inde til utroligt mange grafikkort og det burde selv detecte kortet og installere driverene til det.

Prøv at reinstalle XP og lad den autodetecte kortet...

MVH Un1
Avatar billede cybermouse Nybegynder
10. november 2001 - 15:05 #5
kan ikke lide reinstalls så venter lige lidt på om der kommer andre svar først