Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
6 løsninger

Ram

Hvad er forskellen på MB ram og MB SDram ?
Avatar billede meyersweb Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:15 #1
Størrelsen af RAM (random acces memory) er den samme, nogle mener bare at SD ram er bedre (og dyre)
Avatar billede demospasser Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:16 #2
Og hurtigere
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:17 #3
Hvad er grunden til at de tror det er bedre ? er det kvaliteten ?

2. Kan man bruge SDram og MBram sammen ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:17 #4
øhh ?

RAM er fællesbegnelsen for ram, herunder fx. EDO, SD, RD, DDR osv osv
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:17 #5
Ikke bare det !
Visse bundkort SKAL bruge SD-Ram !

ram er jo bare en fællesbetegnelse for ex. DDR-Ram, SD-Ram og RD-Ram.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:18 #6
ljweb > enig :o)
Avatar billede danscape Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:19 #7
*LOL*
Avatar billede cd_ Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:19 #8
Der er ikke nogen forskel.

MB er hvor meget der er:
fx: 128MB RAM betyder der er 128megabyte ram
og hvis det så er
128MB SDRAM betyder at 128megabyte SDRAM som har nogle fordele.

men altså
MB har ikke noget med typen af ram at gøre, det er hvor meget der er.

SDRAM er en type ram, lige som EDORAM, DDRRAM og så mange andre
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:24 #9
OK så... Kan man bruge 128 mbram til pc 133 ?

Jeg har en IBM aptiva pentium 2 el. en Packerbell 600 mhz celeron.
Avatar billede bartsimpson Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:28 #10
Det kommer an på hvad hvor hurtig dine ram er og hvad dit MotherBoard understøtter.
Du kan sagtens sætte pc-100 ram i en MB der understøtter pc-133.
Du kan også sætte pc-133 ram, ind i et MotherBoard der kun understøtter pc-100
Avatar billede bartsimpson Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:30 #11
Du for selvføllig ikke fuld udnyttelse af dine ram hvis de er pc-133 og du sætter dem i et Mother Board der kun understøøter pc-100
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:30 #12
bartsimpson > Det kan man for det meste - men på ældre maskiner kan det give problemmer !
Men det er svært at sige. - Dog vil jeg også mene at det kan lade sig gøre i de to nævnte maskiner da de jo ikke er SÅ gamle :o)
Avatar billede bartsimpson Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:34 #13
Okay.
Jeg har nemlig selv en 256 ram pc-133 ram blok, sammen med en 128 pc-100 blok, i et kort der kun understøtter pc-100
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:44 #14
mp3-afspiller <-- IBM, Compaq og nogle andre af de firmaer har det med at ændre lidt fysisk ved deres ram, sådan du skal købe deres ram. Så du skal højst sandsynligt købe nogle IBM ram til den....

bartsimpson <--- Det er ikke alle bundkort hvor du \"bare\" kan sætte pc-100 ram i. Hvertfald ikke uden at ændre noget i BIOSen