Avatar billede charon_dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PLEXTOR CD-R PX-W2410A og CD-RW Medier

Har lige købt en PLEXTOR CD-R  PX-W2410A brænder og har store problemer med mine gamle CD-RW skiver. Jeg kan godt læse og kopiere fra dem men den vil bare ikke formatere eller slette dem. Har også prøvet at købe en ny skive og formateret den. Efter +4 timer var den stadig ikke færdig. Er der nogen der kan hjælpe mig da jeg bruger mine CD-RW\'er til BACKUP og opgraderinger og ikke har interesse i at undvære dem.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. oktober 2001 - 14:42 #1
har du prøvet med et andet program .. jeg har selv brugt nero uden problemer .. og har haft problemer med easy cd creator, direct cd
Avatar billede gizmotrolden Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:23 #2
Easy cd creator 5,5 skulle også kunne klare dette
Avatar billede birkis Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:12 #3
Jeg har noenlunde det samme problemet med min PX-W1610A...

Hvilken software bruker du?  Jeg har prøvd med (det medfølgende) DirectCD og InCD.

En kamerat formatterte noen skiver for meg med sin PX-W1210TA og DirectCD 5, og det fungerte helt som det skulle.  Men i min skjer det samme som hos deg.
Avatar billede makse Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:31 #4
Hvilket bundkort har du?
Sidder drevet på en UDMA 66/100 controller?
Har du prøvet at aktivere/deaktivere DMA på drevet?
Sidder jumperne rigtigt?

Hvilket program bruger du, og er det den nyeste version?
Avatar billede krusnof Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:38 #5
Prøv at opdatere din firmware www.plextor.be
Jeg havde også problemer med mine Mr. Platinium 12X CD\'er, men skiftede Mr. Platinium 24x og så virkede det hele

Krusnof
Avatar billede krusnof Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:40 #6
Men det var ikke CD-RW medier sorry
Avatar billede charon_dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:08 #7
/loadet Har prøvet Nero\'s InCD, melder fejl når cd-rw\'en er færdig. Både gamle og nye skiver.

/gizmotrolden Den nyeste Easy CD Creator er 5.02b og den kan heller ikke klare det.

/makse Mit bundkort er et ASUS CUSL2-C v1009 og drevet sidder på secondary slave med 40 pins ide kabler (Ultra-DMA 2). Kan ikke ændre DMA i enhedshåndtering. Og jumperne sidder rigtigt. Har prøvet DirectCD, InCD, CDRwin og PlexTools, alle nyeste versioner. Har også prøvet at slette (erase) cd-rw\'en i Nero, Easy CD Creator, CDRWin og PlexTools uden held.

/krusnof Firmware er den nyeste v1.02.
Avatar billede makse Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:14 #8
Kan du ikke ændre DMA? Er punktet nedtonet eller hvad? (Win 9x/ME)

Hvis du kører med Windows 2000, så prøv at opgradere med Service Pack 2.

Har du installeret ASPI drivere?
Link: ftp://ftp.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi32.exe
Avatar billede charon_dk Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:49 #9
/makse DMA checkbox\'en mangler under Windows Me på både CD-drev og harddiske. Angående aspi32.exe under Windows Me, så check lige
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspi32.exe
Avatar billede makse Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:02 #10
Kender den godt, men mange bruger alligevel ASPI driverne, både i Windows ME og 2000.
Bla. anbefaler Goldenhawk (WinOnCD) at man installerer ASPI driverne.
Link: http://www.goldenhawk.com/download_body.htm
Avatar billede charon_dk Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:59 #11
/makse Grunden til at DMA mangler i enhedshåndteringen er et program, der hedder Intel Ultra ATA Companion (SKAL AFINSTALLERES). Har flyttet brænderen over på Secondary Master, da Plextor anbefaler at den sidder som Master. Nu kan DirectCD i det mindste finde dem som CD-RW\'er og oplyser hvor meget plads der er på skiven og hvor meget der er brugt hvilket den ikke kun før. Men jeg kan stadig ikke formatere dem :-(

/krusnof Fulgte dit råd og fik fat i nogle nyere skiver (Mr. Platinum CD-RW 10x) som den formaterer uden problemer.
Avatar billede krusnof Nybegynder
04. november 2001 - 12:44 #12
Tak for pointene, ærgeligt der ikke var en anden løsning