Avatar billede shjdsi Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problem med require fra et perlscript til et andet winnt

Hej!
Når jeg fra et script
kalder et andet:
require \"d:/mosaic/bin/error.pl\";
for jeg følgende fejl.
d:/mosaic/bin/error.pl did not return a true value at d./mosaic/bin/common1.pl line 11.
Det kører på perl5
På en maskine virker det fint, men ikke på en anden?
Nogen forslag
hvad betyder denne fejl egenligt?
Avatar billede fl Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:58 #1
fejlen betyder at den fil du har includeret laver en brøler.

grunden er nok at filen er tom.
tilføj
1;
i bunden af den og fejlen forsvinder.
Avatar billede shjdsi Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:06 #2
Har løst den, men du har ret i at 1; skal være sidst i filen. Det jeg fandt ud af var at personen havde brugt en MAC til at lægge scriptet på servren hvorved filen jo var en MAC fil. Scriptet fejledede ingenting, men perl5 ville ikke acceptere at der havde været en MAC ind over.