Avatar billede xnoph Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydkort?

Jeg er indehaver af en Power Mac 8600, 200 Mhz, 604e Processor, 96 MB Ram, 2 GB Hardisc og Mac OS 8.0 styresystem installeret.

Jeg ønsker at købe et lydkort til den, så Jeg kan arbejde med musik i Logic.

2 til 8 ind/ud gange ville være nok til mig (også afhængig af prisen + min computers \"evner\"), da Jeg formegentlig kun skal optage guitar/vokal/midi ind.

Hvad ville være fedt at købe + er der evt. nogle ting Jeg bør forbedre i min computer først???
Avatar billede jnielsen Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:48 #1
et Crative live 5.1 er total godt.
Du kunne måske godt ofre lidt penge på en Harddisk musik fylder rimelig meget
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 16:50 #2
Jeg vil jo mene at 2 Gb er for lidt plads til harddiskrecording...

Generelt ville jeg nok købe en PC da det fede lydudstyr er både mere udbredt og billigere til den. Sorry :)

Kig forbi Åge Jensen ( http://www.aage.dk ) og se om der er noget i dit prisleje...
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 16:53 #3
Hardware kravene til kortet http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=5112 er tilsyneladende min. en G3 og 96-128 Mb RAM.
Avatar billede xnoph Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:28 #4
O.K. hvis Jeg nu køber en større hardisc + lidt mere ram, så burde det vel kunne lade sig gøre at køre noget O.K. hardisc recording, det er jo ikke det helt vilde Jeg skal optage, og når Jeg nu har computeren i forvejen...

Min computer kan jo godt køre Logic (programmet Jeg vil optage i), så det burde da være muligt at få et lydkort (som min computer kan trække) som har ca. 2-8 ind/udgange???
Avatar billede xnoph Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:29 #5
Jeg har set et par af emagic`s lydkort (www.emagic.de), som min computer kan køre.....Jeg ved bare intet om dem...
(:-#)
Avatar billede morten_21 Nybegynder
17. oktober 2001 - 05:42 #6
Ville det billigste ikke være at få et almindeligt lydkort med 1 line-in, og så købe en 2-8 kanals mixer? Det er vist meget billigere end et lydkort med så mange indgange..

/morten