Avatar billede saxo Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:20 Der er 4 kommentarer

Skærmopløsning ændrer sig.

Jeg har det problem på en IBM Aptiva med IBM skærm, at hvis jeg glemmer at tænde skærmen, når jeg tænder maskinen, så er skærmopløsningen ændret til 640 x 480, når jeg tænder skærmen.

Det er ret irriterende.

Hvorfor sker det og kan jeg undgå det?
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:26 #1
Lyder som om din driver benytter DDC eller DCC, kan ikke lige huske hvad det hedder. Men ideen er at driveren under opstart \'spørger\' skærmen hvilke opløsninger den kan klare, og indstiller ipløsningen efterfølgende. Så prøv at se op det ikke er muligt at slå dette fra i din driver...
Avatar billede dj-dos Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:59 #2
Det gør mig skærm også, hvis jeg ikke tænder skærmen når jeg booter...
Det kan klares ved at genstarte computeren (med skærmen tændt)!!

//dj-dos
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:07 #3
Ja, men du har jo selv leveret svaret, husk at tænde for monitoren inden du starter PC.
En anden metode kunne være om du har et strømudtag til 220Volt AC på bagsiden af PC, køb et netkabel der passer til strømudtaget, den anden ende skal sidde i monitoren.
Lad monitoren stå tændt, så er du sikker på at monitoren starter samtidig med PC.
Avatar billede saxo Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:42 #4
Jeg tænkte nu mere på, om der ikke var en måde at låse skærmopløsningen på rent software-mæssigt eks. i registreringsdatabasen.

Til pingeling1000: Jeg har checket om det kan slås fra og jeg kan ihvertfald ikke finde det ...