Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern IP-adresse fra IIS-server

Jeg har en Windows 2000 Server, hvor IIS\'en kører. Alle websites er specifikt bundet til én bestemt IP-adresse. Jeg vil gerne installere en anden webserver som skal køre sideløbende med IIS, men på en anden IP-adresse. Det ser dog bare ud til, at IIS\'en har snuppet alle IP-adresser også selvom det reelt kun er én af dem der er bundet til de forskellige websites.

Hvordan får jeg IIS\'en til at slippe den IP-adresse, jeg gerne vil bruge til den anden webserver?
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 2001 - 21:42 #1
installer den anden wwwserver og lad den køre på en anden port..
Avatar billede j.robert Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:45 #2
Har du oprettet den nye IP på dit netkort.
- Husk under oprettelse af ny site at angive header.
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:52 #3
I mellemtiden fandt jeg selv ud af det... man skal disable Socket Pooling for IIS\'en... så \"snupper\" den kun de IP-adresser som man har bind\'et til et website...
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 01:30 #4
Du får det sjovt med andre webservere på samme server, når man kan give de forskellige website deres egen adresser i iis.