Avatar billede jemt Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:42 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Windows XP

Hej Eksperter.

Jeg skal til at installere en release candidate af Windows XP, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal lave en bootdisk/installationsdisk.. Nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har prøvet med en dos-disk, men programmerne kan ikke startes i dos..
Avatar billede hotpop Novice
14. oktober 2001 - 20:42 #1
behøves ikke - du kan boote direkte på cd´en :)
Avatar billede jemt Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:45 #2
Min bios understøtter ikke boot via CD-ROM...
Avatar billede siggi2001 Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:45 #3
Ellers ændre din bios til at boote fra cd\'en som default, ved at trykke F1, Delete eller hvad de nu end er (kig efter din startscreen)
Et eller andet sted derinde kan de bestemme boot-proceduren...
Avatar billede bwinkel Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:46 #4
Ellers kan du bare bruge en win 98 startdiskette, hvis dit cd-drev ikke er bootbar.
Avatar billede siggi2001 Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:46 #5
SOrry - så ikke din kommentar jemt
Avatar billede jemt Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:47 #6
I orden.. Men som sagt, så kan installationen IKKE startes fra dos !
:o(
Avatar billede makse Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:48 #7
Gå ind i mappen I386 på CD\'en, og kør Winnt.exe
Avatar billede hotpop Novice
14. oktober 2001 - 20:50 #8
siggi2001> lav lige et svar i mit spørgsmål :)
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 21:19 #9
Tja makse, så er det lige om det virker på xp :-)
Avatar billede makse Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:21 #10
Kharder > Det gør det. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 21:29 #11
Hvis filen makeboot.exe ligger på din cd, skal du køre denne for at lave boot-disketter.
Avatar billede hotpop Novice
14. oktober 2001 - 21:33 #12
ufc> makeboot.exe følger kun med til windows 2000, ikke til windows XP :)
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 21:35 #13
ok, det var ikke lige klar over.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 22:35 #14
Den måde makse foreslår er suveren under windows 2000, så når den virker på xp, så blæs på alt hvad der hedder boot disketer m.v.. Der booter man blot på en windows 98SE eller ME med cdromsupport, også følger man makse svar fra kl 20:48 :-)
Avatar billede jemt Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:05 #15
Jeg _har_ prøvet at starte cd-rom\\i386\\winnt.exe
og det virker næsten.. Filerne kopiers, og så pludselig, når den er færdig, stopper den bare.. Der kommer simpelthen ikke videre :o(
Hvad skal jeg dog gøre?
Avatar billede jemt Nybegynder
15. oktober 2001 - 13:06 #16
Jeg har lige sat spm. 20 points op - til 50 points
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 14:01 #17
Har du prøvet at starte installationen fra det nuværende operativsystem? Det skulle også virke
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 14:03 #18
Hvad har du på nu?

hvis du har os på nu, så smid VNC på så skal jeg se om jeg ikke kan få gang i din installation, når jeg kommer tilbage byen :-)

www.mulle.adsl.dk/vnc

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk

Avatar billede jemt Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:30 #19
Hør her alle sammen. Jeg har endelig fået det til at virke.. Men i skal have tak alle sammen.. Lige pludselig kom den bare. Men i skal selvfølgelig have lidt points alligevel. Derfor lader jeg lige spm. leve lidt endnu. For nu er mit spm. ret simpelt:

Hvordan får jeg ALLE filer i windows stifinder til at blive vist som \"detaljeret\" i stedet for de der store ikoner?

Og så har jeg lige et ekstra-spm:
Jeg er som mange andre sikkert også er, ret træt af at reinstallere systemer. Jeg vil derfor gerne vide, om \"system restore\" i windows XP er noget ved.. Og fylder sådan et \"restore point\" ikke en hel del? Jeg har nemlig kun 400 MB til det ...
Avatar billede jemt Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:03 #20
Er der slet ingen der vil svare :o)
Avatar billede hotpop Novice
15. oktober 2001 - 23:03 #21
Først går du ind og siger \"View\" - \"List\"- derefter vælger du \"Tools\" - \"Folder Options\" - \"View\" - \"Apply to all folders\"
Avatar billede hotpop Novice
15. oktober 2001 - 23:03 #22
altså i stifinder :)
Avatar billede jemt Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:49 #23
Hej igen.. Jeg havde helt glemt det her spm.. Det med folder\'erne fandt jeg ud af for laang tid siden, så jeg tror bare, jeg deler nogle points ud nu :o)
Avatar billede jemt Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:53 #24
takker for hjælpen