Avatar billede grantzau Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Illustrator 9 - Systemressourcer?!?

hey!

jeg har et problem når jeg arbejder i illustrator 9... programmet sluger ALLE systemressourcer og bliver umuligt at arbejde med.

det er en amk 900mhz med 256mb ram så det skulle kunne lade sig gøre. der er installeret servicepacks til illustrator...

HJÆLP!
Avatar billede mukanus2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:06 #1
kommentar> der er ligekommet en illustrator 10
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:08 #2
Har du Norton Antivirus kørende, det kan være den der hele snuser til programmet, det viser sig ofte ved at timeglasset kommer frem med jævne mellemrum.

Har du mange fonte liggende.

Ellers kan du prøve om Adobe har en FAQ side, hvor problemet omtales.
Jeg bruger selv Illustrator og har aldig haft problemer med den.
Jeg har Pentium III 600Mhz. og 512Mb ram, men selv med mindre ram burde den køre fint!
Avatar billede grantzau Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:10 #3
retaxes -> ja, jeg har norton av kørende... men det burde da ikke have noget at sige...?

og jo, jeg har pænt mange fonte. men det burde som sådan heller ikke have meget at sige...?

men det løser sikkert problemet :0)

tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:21 #4
Jeg kan fortælle dig at jeg havde store problemer med Adobe Indesign en overgang, derfor konsulterede jeg Adobe Danmark og fik en alen lang skrivelse i form af en mail, her i blandt stod der for eks. at over 118 fonte ikke var acceptabelt, man skulle spare på at have for mange baggrundsprogrammer kørende, Norton antivirus kunne man indstille til IKKE at checke filer der hed *.ai eller *.indd.
Ydermere skulle man dagligt fjerne alle tmp filer og tømme skraldespanden samt defragmentere jævnligt!!!!!

Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:22 #5
btw, fonte indlæses af Windows hver gang den startes og det tager rigtigt meget fra resourserne og dermed rammen!