Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:36 Der er 22 kommentarer

WinME og Creative´s Geforce 2 MX DDR.....HELP MEEEEEE

Her satser jeg alt hvad jeg har!!!!!

Min computer kan ikke køre Windows Me, samtidig med at jeg har mit Creative Blaster Geforce 2 MX DDr i!!!
Den laver mange grimme fejl, jeg har prøvet med mange forskellige versioner af win Me ( Og win98!!!! )
Men den siger det samme lort hver gang!!
Xp & 2000 Har den overhovedt ikke nogle problemer med at køre ( Og jeg hader XP OG Win2000 )

...... Der er nogle der snakker noget om at mit netkort og grafikkort deler irq!!! Men hvad er det, og hvordan stopper man at de gør det????

Jeg har spurgt rigtig mange, enda computer heletene, men uden resultat!! Håber at i vil/Kan hjælpe mig...

Min computer :

AMD Athlon 1,4Mhz
1024 MB SDRAM
Creative G-Force 2 DDR
SoundBlaster Live Value???

P.s Jeg kommer til computeren ved en 21:00 tiden, men skriv endelig til mig ang. hjælp!!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:37 #1
sikke mange penge du har... Har versioner af 98, ME, 2000 og XP liggende... Imponerende.
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:38 #2
du kan finde ud af irq konflikter mellem grafikkort og netkort ved at prøve at jodle dit netkort ud af pc\'en... virker det stadig ikke, ja så er det nok ikke det der er problemet.
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:39 #3
Det er jo ikke det der er pointen vel!!!!
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:39 #4
Hva skulle man så gøre????
Avatar billede makse Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:40 #5
Har du installeret Chipsets driverne til bundkortet? (VIA, Intel, AMD osv.)
Har du et kort sidende i PCI Slot 1, ved siden af AGP porten? (Prøv at flytte det)
Hvilken fejl er det du helt præcist får?
Hvilket bundkort har du?
Har du prøvet at tage Netkort og lydkort ud?
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:41 #6
De fejl jeg får er ca.

Ëxplorer....
Kernell.????

Den kan ikke finde driverne til kortet....

OSV.... Jeg har prøvet med et andet kort og det virkede utroligt fint, og uden problemer!!!!
Avatar billede marz* Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:59 #7
og smid me a h..... til :) det stinker alligevel, så kan du ligeså godt køre med en 98 med fuld patch, mere stabilt og mere kampatibel en me :) og drop dit had til win2000 :) den styre for vildt

marz*
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:13 #8
Hva mener du med fuld patch???? Windows Update eller noget!
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:14 #9
Jeg har i øvrigt også prøvet med 98, uden held!!!
R der virkelig ikke nogen der har haft det problem?????
Avatar billede makse Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:18 #10
Svar på de spørgsmål du får. Så bliver det lidt lettere at hjælpe.
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:19 #11
Hva skal jeg svare dig på????
Avatar billede makse Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:21 #12
Læs 18:40:07
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:27 #13
1.Har du installeret Chipsets driverne til bundkortet? (VIA, Intel, AMD osv.)

2.Har du et kort sidende i PCI Slot 1, ved siden af AGP porten? (Prøv at flytte det)

3.Hvilken fejl er det du helt præcist får?

4.Hvilket bundkort har du?

5.Har du prøvet at tage Netkort og lydkort ud?

Svar :

1. Jo, men det skulle vist være mere end bare at installere driverne, de skal vist også aktiveres!

2. Kigger lige....... NOPE der er fri adgang!

3. System fejl fx. Kernll, Explorer ( Nødvendige filer, Computeren vil ikke finde driverne til grafikkortet, så det hele bare er 254farver!!

4. Øhhh rimeligt nyt, Dfi skulle det vist hedde, Der er i hvert fald plads til DDR Ram!!!!

5. Nej det har jeg ikke!!!

Sådan der, håber det hjalp sagen lidt!!!!
Avatar billede j.robert Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:32 #14
Kunne det være win2k har installeret en driver, som ikke findes i Win ME.

Det jeg mener er, har du seneste driver version til dit grafikkort?

http://asia.creative.com/support/drivers/
Avatar billede j.robert Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:33 #15
Driver til grafikkort til winME selvfølgelig.
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:38 #16
Ja endda de aller nyeste, 21.83 eller hvad det er den hedder....
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 21:44 #17
Og grafikken er Underlig grim i Xp, sådan skævt linieret, ligesom hvis man vil lave en lige linie i paint, og den så bliver lidt skæv, sådan ser min grafik ud i Xp (MED DE NYESTE DRIVERS SÅVELT SOM DE GAMLE DRIVERE\"!!!)
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 22:03 #19
Heller ikke det!!!!
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:05 #20
Hvad er der kaldt med win XP og 2000?
- Det virker åbenbart på dem (skift OS).
ME har altid været noget bøvl.
Avatar billede cny Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:59 #21
Har du husket i bios at aktivere grafikkort med PCI fremfor AGP???
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. november 2001 - 11:32 #22
Det er AGP.. hvoffor skulle jeg så bruge pci???