Avatar billede flth Nybegynder
28. maj 1999 - 01:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Printerport indstilling i bios

Hvad er den bedste indstilling af printerporten i bios.
I min bios står den på SPP, men jeg kan også vælge EPP, ECP og ECP+EPP. Hvad skal man vælge og hvad står bogstaverne evt. for.
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
28. maj 1999 - 08:04 #1
SPP er standard mode
EPP er Enhanced mode
ECP er Extended capabilities mode

ECP og EPP mode bruger hardware genereret handshake hvilket gør at det er muligt at køre højere hastighed i disse modes.
Avatar billede evj Nybegynder
28. maj 1999 - 08:08 #2
ECP = Extended capabilities port
EPP = Enhanced parallel port
SPP = standart parallel port

hvad men skal vælge kommer an på din printer ?
men EPP kan anbefales
Avatar billede jonasj Nybegynder
28. maj 1999 - 13:52 #3
Til alle former for normalt brug vælger man ECP+EPP, i hvert fald hvis man kører Win95/98. Der er ingen grund til at benytte nogle af de andre indstillinger medmindre der er tale om en server eller andet "specielt".