Avatar billede engberg Juniormester
23. februar 2000 - 11:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ICQ-klon til firewall?

Hejsa

Jeg er bag en firewall (og bruger proxyserver), men jeg vil stadigt gerne kunne bruge ICQ - er der nogen der kender en måde - evt. en klon?

Det skal være ICQ og http://www.webicq.com virker ikke over firewall...

Venligst
    KAsper
Avatar billede nex Nybegynder
23. februar 2000 - 12:13 #1
come.to/webicq
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2000 - 12:43 #2
come.to/webicq er nede lige for øjeblikket, men er ellers et godt alternativ når man sidder bag en FW (og når den server WebICQ kører på ikke er nede) !

Man skal bare lige huske at man ikke må skrive æøå/ÆØÅ i sine beskeder, for så bliver resten af beskeden, altså det efter æøå/ÆØÅ, ikke sendt ! Et andet minus er også at man skal til at adde alle på sin liste igen !

Et andet alternativ kan være Jubii's Odigo ! Den kan med lidt held kører bag en FW, og den kan også importere ens nuværende ICQ list så man ikke skal adde dem alle sammen igen !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
23. februar 2000 - 12:43 #3
Læs mere om Jubii Odigo her:

http://www.jubii.dk/odigo/

Snowball
Avatar billede michael2001 Nybegynder
23. februar 2000 - 17:50 #4
Hvad er der galt med IRC????
Den kører lystigt bag vores firewall.
Men tror du ikke problemet er netop jeres firewall. Hvis du spørger jeres netnørd pænt kan det godt være han vil ÅBNE for ICQ (du skal ikke regne med det, men det er da en mulighed).
Avatar billede codpiece Nybegynder
23. februar 2000 - 18:17 #5
Jeg har netop fået min ICQ til at virke bag en firewall. Prøv at gå ind på http://www.icqproxy.com og hent programmet ICQProxy her: http://icqproxy.com/icqproxyclient.zip

Det fylder 60 KB og sørger for at sende ICQ-trafik gennem port 80 som er åben på de allerfleste firewalls.

Der er også dokumentation på http://icqproxy.com/icqproxyhelp.htm - her kan du se, hvordan ICQ skal sættes op.

// Codpiece - 3842357
Avatar billede engberg Juniormester
23. februar 2000 - 22:56 #6
Come.to/webicq lyder godt, men hvordan registrerer jeg mig hos Mirabellis???

Jubii's Odigo virker IKKE hos mig.

Jeg kører gennem et UNI's firewall og de ændrer ikke på indstillingerne.

Icqproxy lyder som det rigtige, men jeg kan sku ikke få den til at virke - den pinger og ponger godtnok ganske fint, men Når jeg så prøver at registrere mig gennem ICQ kan den ikke connecte alligevel !

  K.
Avatar billede engberg Juniormester
23. februar 2000 - 23:08 #7
Ligemeget nu virker det sku!

Tak for det!

K.